Mellemrum ?
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 14-02-02 17:14

Hej

Hvordan for jeg skrevet alle mellemrum ud i en Response.Write "Fra : "
& rs("fra")

--
Hilsen AHJ

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-02-02 17:21

"
> & rs("fra")

Response.write "Fra:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;" & rs("fra")

--
Jakob Andersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-02-02 17:30

On Thu, 14 Feb 2002 17:14:04 +0100, "Anders Holm Jensen"
<ahjmw@stofanet.dk> wrote:

>Hvordan for jeg skrevet alle mellemrum ud i en Response.Write "Fra : "
>& rs("fra")

Sådan som jeg forstår det, så vil du bruge mellemrum til at lave
afstand på din HTML-side?
Det er mellemrum ikke særligt velegnede til, da browseren skal slå
flere mellemrum (whitespace) sammen til én.

Du kan evt. bruge &nbsp; (non-breaking space) i stedet:
Response.Write "Fra :&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;" & rs("fra")

- men det er heller ikke forsmart og afhænger af, at du bruger en
fast-bredde skrifttype (a la Courier).

Så hvis du har en kolonne-agtig struktur, så brug en tabel - hvis det
bare er et enkelt sted, du synes det er mart med lidt luft, så brug
CSS.

(I virkeligheden er dette slet ikke et ASP-spørgsmål, så disk. bør
fortsættes i en anden gruppe ...)

Mvh. Jørn