Lån til firma opstart
Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 14-02-02 14:11

Davs, jeg er så småt ved at starte en lille grillbar med internet op, og i
den sammenhæng får jeg brug for ca. 20.000 kroner til opstart. Mit spørgsmål
er så, hvordan får jeg banken med på ideen, sådan at de indvilliger i at
låne mig pengene, og findes der alternativer til banken hvis man vil låne
penge til opstart af virksomhed.

Jeg bør måske også lige nævne at butikken på nuværende tidspunkt kører med
en anden ejer, og at denne omsætter for ca. 30kilo om måneden, samt at jeg
overtager lokalerne men ikke selvre butikken.

Mvh

Bo Bach Jensen

Fra : Sune Ravn

Dato : 14-02-02 21:09

"Bo Bach Jensen" <Bachy@roadrunner.dk> wrote in message

> [...]
> en anden ejer, og at denne omsætter for ca. 30kilo om måneden, samt at jeg
> overtager lokalerne men ikke selvre butikken.

Hej Bo

jeg undre mig meget over, hvordan du vil leve af en forretning med en
omsætning på
360.000,00 pr år, det lyder faktisk som en meget dårlig ide.

MVH

Sune

Fra : J. Madsen

Dato : 15-02-02 01:13

"Sune Ravn" <suneravn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> omsætning på
> 360.000,00 pr år, det lyder faktisk som en meget dårlig ide.

Hej Bo.

Jeg siger som Sune - men du overvejer måske at lave noget andet, der kan
give langt mere?
Du nævner, at du overtager lokalerne men ikke firmaet - hvad mener du, når
du så samtidigt omtaler den nuværende omsætning?.

Pas på lejekontrakten - altså at den nuværende ejer ikke tørrer en stor
udgift af på dig, ved at lade dig overtage lokalerne, for så overtager du jo
også de forpligtelser der ligger i lejekontrakten. Står der f.eks. i
kontrakten, at lejemålet skal afleveres i samme stand som ved indgåelse af
kontrakten?. Hvis du indtræder i nuværende lejers kontrakt - i stedet for at
få en ny kontrakt med udlejer på jeres fælles aftalte vilkår - overtager du
den tidligere ejers
måske dårlige kontrakt. Han kan f.eks. have ændret fuldstændigt på
indretninge som jf. kontrakten skal ændres til det originale ved ophør af
kontrakten.

Mvh. JørgenE