adgang gennem adsl med en hub
Fra : Michael Petersen

Dato : 14-02-02 12:22

Hej grupper

Jeg har lige fået ADSL fra TDC med et Siemens Modem.

Jeg har 2 pc som idag sidder sammen med et krydset kabel. Jeg ville gerne
have dem begget koblet på modemmet. Jeg har overvejet at købe en lille hub
og sætte dem sammen i den og sætte modemmet i Uplink. Vil de fungere? Vil de
to pc'ere stadig kunne se hinanden?

De to pc'ere skal ikke nødvendigvis være på nettet samtidig men ville det
kunne lade sig gøre?

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Michael
--
----
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : Bille1948

Dato : 14-02-02 12:53

"Michael Petersen" skrev d. 14-02-02 12:22 dette indlæg :
> [...]
> --
> ----
> Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Jeg har 2 PCére koblet op (via straight kabel) til HUBén og modemet
(Siemens) i Uplink porten, og det fungerer fint, begge kan se hinanden,
og også gå på nettet - samtidigt.

Jeg er absolut ingen nørd, men kunne sagtens få det til at fungere.

Mvh,

Ole P. Bielefeldt
FTM: http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/

http://www.kandu.dk/

Fra : Heine Laursen

Dato : 14-02-02 23:34

"Bille1948" <Bille1948.news@kandu.dk> wrote in news:bpNa8.9253$5L3.463907
@news010.worldonline.dk:

Ja. og bække computere burte kunde komme på internettet sammentidelig.
TDC har som standart 2 ip per aboment. Du kan dog købe flere.

> Jeg har 2 PCére koblet op (via straight kabel) til HUBén og modemet
> (Siemens) i Uplink porten, og det fungerer fint, begge kan se hinanden,
> og også gå på nettet - samtidigt.

Det har jeg også. Dog med en switch. men resultatet skulde være det
samme.

> Jeg er absolut ingen nørd, men kunne sagtens få det til at fungere.

her må nørden måske melde sig lidt. Jeg samlede mine kabler selv efter en
guide op inettet. Jeg satte det kun forkert sammen 2 gange

Heine Laursen

Fra : Ole Junker

Dato : 15-02-02 00:29

On Thu, 14 Feb 2002 12:21:32 +0100, "Michael Petersen"
<mcp_dk@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>to pc'ere stadig kunne se hinanden?
>
>De to pc'ere skal ikke nødvendigvis være på nettet samtidig men ville det

Hej

Jeg har 3 PC'er i mit netværk og kører TDC ADSL BB via en switch. Det
er du bedre tjent med, end ved at anvende en hub.

Prøv at læse om forskellen mellem hub og switch her:

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

Der får du en meget fin forklaring + meget fin illustration.

Jeg anvender den Unex switch, som TDC sælger i telebutikken.
Prisforskellen mellem hub og switch er så lille, at det er tosset at
vælge hubben fremfor switchen.

V.h.
Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-02-02 11:38

> [...]
>
> Jeg anvender den Unex switch, som TDC sælger i telebutikken.
> Prisforskellen mellem hub og switch er så lille, at det er tosset at

Hej Ole (og alle jer andre)

Tak for svarene
Jeg har set lidt på switches og kan godt se ideen idet. Jeg har set nogle
switches til ca. kr. 400 hvilket kun er 100 kr. mere end den hub jeg havde
set på. Er de gode nok i den prisklasse? Jeg har helt specifikt kigget på en
Surecom SU-EP-805X http://www.surecom.com.tw/pdf/switch/805X_SX_AX.pdf
Er det en ok switch til ca. 399,- ?

Michael
Michael

Fra : Lars Funder

Dato : 15-02-02 13:04

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> [...]
> set på. Er de gode nok i den prisklasse? Jeg har helt specifikt kigget på

Jeg kører med en Surecom 5 Port 10/100 Switch EP-805X, købt hos
http://www.bjtrading.dk/ til 358 det funker fint
Mvh
Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : Lars Funder

Dato : 15-02-02 01:37

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
Klip
> [...]
> to pc'ere stadig kunne se hinanden?

> De to pc'ere skal ikke nødvendigvis være på nettet samtidig men ville det

Klip

Jeg ville vælge en switch da du derved undgår kollisioner, husk den skal
være 10/100mbs da ADSL modemet kører 10 mbs, og dine netværks kort sikkert
kan køre op på 100mbs ved trafik mellem de to pc'er. se evt.
www.larsfunder.dk under mit pc netværk, det viser netop to pc koblet op på
adsl modem fra Siemens. Da TDC kører med to dynamiske ip adresser pr
abonnement kan begge godt være på samtidig.
Lars Funder
www.larsfunder.dk