Hej gutter
Fra : Zenia Jenny

Dato : 14-02-02 09:44

Hej guys. Jeg har en lidt ældre computer. 233MHz MMX og 128MB ram.

Jeg kunne godt tænke mig at se film på tv. Hvilket grafikkort er best?
Riva TNT2 eller Et Geforce2?

Og hvor kan jeg finde sådan et. Det skal være i PCI udgave. Har kigget
på edbpriser, men kunne ikke finde noget.

Fra : SJ

Dato : 14-02-02 10:10

Prøv her:
http://www.prisindex.dk/

SJ Herlev

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 14-02-02 10:19

Zenia Jenny wrote:

> [...]
>
> Og hvor kan jeg finde sådan et. Det skal være i PCI udgave. Har kigget
> på edbpriser, men kunne ikke finde noget.

Jeg ville nok anbefale et decideret mpeg-kort til sådan en maskine, den
vil ikke kunne spille DVD over grafikkortet uden at hakke.

Real Magic Hollywood+ ligger omkring 6-700,- og har TV-udgang.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Arcana

Dato : 14-02-02 11:10

"Zenia Jenny" <zenia@e-mail.dk> wrote in message

> Hej guys. Jeg har en lidt ældre computer. 233MHz MMX og 128MB ram.

Din processor er nok liige i underkanten, men du burde kunne se DivX i meget
lav opløsning. Jeg har en 466 MHz bærbar m/ 192 MB RAM, og der kan DivX-film
godt finde på at hakke en lille smule.

Køb et Geforce kort, det kan du altid flytte med, når du opgraderer - åja,
der ER vel en AGP-slot i din PC? Hvis du kun har en PCI-slot til grafik, så
gå efter det billigste du kan opdrive med 3D-accelleration.

/arcana

Fra : Zenia Jenny

Dato : 14-02-02 11:28

Nej, jeg har kun PCI. Desværre.

Men der var en der skrev at jeg skal have et mpeg-kort, hvis jeg skal se
DVD på computeren.

Det skal jeg egentlig ikke. Jeg skal bare se Divx film. Så hvilket kort
er hurtigere til det formål?

Er Geforce2 lidt bedre eller meget bedre end Riva TNT2, til at se film
på?

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 11:54

> [...]
> DVD på computeren.
>
> Det skal jeg egentlig ikke. Jeg skal bare se Divx film. Så hvilket kort

Glem det, du kan ikke se divx film på en 233 Mhz.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Seth

Dato : 14-02-02 12:24

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
> Glem det, du kan ikke se divx film på en 233 Mhz.

> Mvh Jesper (Deaster)
> På usenet repræsenterer jeg mig
> selv og ikke Microsoft.
> Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Enig med Deaster!

Det bliver kun en stor gang hakken!

Større cpu er anbefalet...

Seth

Fra : Gichael

Dato : 14-02-02 11:53

Du skal ikke købe et Mpeg-kort da det kun er DVD..

istedet for at købe et TNT2 eller geforce 2 så køb et brugt bundkort med en
P2 333 -> og sæt et TNT 1 i det kan saktens kører det. Primær bruger DivX
CPU, og ikke grafikkortet. Du skal også regne med at hvis du sætter en
Geforce 2 i et bundkort med en 233MHz vil cpuen begrændse ALT! Du vil ikke
kunne mærke forskel på TNT1 til geforce 4, pga, CPU, Bundkort og RAM

Mvh Michael

Fra : René Jensen

Dato : 14-02-02 14:42

Zenia Jenny wrote:
> Det skal jeg egentlig ikke. Jeg skal bare se Divx film. Så hvilket kort
> er hurtigere til det formål?
> Er Geforce2 lidt bedre eller meget bedre end Riva TNT2, til at se film
> på?

Nej, som sagt afhænger det mere af hvor hurtigt din processor er og hvor
meget RAM du har siddende i maskinen.

Jeg mener at DivX Networks (http://www.divx.com/divx/) anbefalder 450MHz
processor med min. 64MB RAM ... jeg skal ikke udelukke at man kan køre
med mindre.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Martin

Dato : 14-02-02 13:44

"Arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
meget
> lav opløsning. Jeg har en 466 MHz bærbar m/ 192 MB RAM, og der kan

Det lyder nu underligt, min celeron 333 med 192mb ram kører divx film
fuldstændig flydende også med TVout (igennem G400 med dualhead). Jeg ved
ikke om det kan have noget at gøre med at den kører linux, men så meget
forskel burde der da ikke være

Mvh
Martin

Fra : Kaspar Kromann

Dato : 14-02-02 15:40

computer city har et billigt pci riva tnt2 grafik kort på hylderne med 32 mb
ram
hilsen
kk

Fra : cybs

Dato : 15-02-02 00:13

Prøv også at spørge i

MVH

cybs

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-02-02 10:36

> [...]
>
> Og hvor kan jeg finde sådan et. Det skal være i PCI udgave. Har kigget
> på edbpriser, men kunne ikke finde noget.

Sigma Design kommer med et nyt Mpeg kort der også køre DivX.

Se på http://www.sigmadesigns.com/products/xcard_features_specifications.htm

Du skal bare vide at det kun er Mpeg der vises på kortet, så man er stadig
nød til at have en monitor på for at styre windows eller hvad man nu køre
eller grafikkort med TV-ud.

Men før du går ud og køber grafikkort så se først om du kan afspille DivX
tilfresstillende på din maskine da et nyt grafikkort ikke gør afspilningen
bedre da det er CPU'en der decoder DivX.

En anden mulighed er at købe en VGA til PAL konverter (700,-). Den vil du
kunne bruge på alle computere.

Brian