etableringskonto og skat
Fra : ON

Dato : 14-02-02 01:04

Kan nogen fortælle mig om hvad man skal indskyde på en etableringskonto,
hvis man fradrager 50000,00 på sin forskudregistrering?. Skal man så
indskyde de 50000 eller hvad. Jeg ved godt at man mindst skal indskyde 5000
og at man højst kan indskyde 100000. Kan man fradrage indkud hvert år indtil
man starter sin virksomhed?. Hvis man f.eks har en bruttoindtægt på 140000,
hvor meget kan man så fradrage?. Håber nogen kan hjælpe. Jeg har forsøgt at
finde svar på told og skat, men det virker lidt uoverskueligt.
K.N.

Fra : J. Madsen

Dato : 14-02-02 12:10

Der kan indskydes 25% af nettoløniindtægten minus f.eks. befordringsfradrag.
Der medregnes ikke arbejdsløshedspenge. Beløbet man vil have fradrag skal
indskydes 100% på en særlig konto. Det er tilladt at indskyde i obligationer
i et depot i banken. Det er vigtigt, at såvel en bankkonto som en depotkonto
skal vise det er en etableringskonto og for hvilket år. Renterne på kontoen
kan hæves (kapitalindkomst).

Uanset 25% grænsen kan der altid indskydes indtil kr. 100.000 og alle
indskud skal være mindst kr. 5%.

Mvh. JørgenE

Fra : J. Madsen

Dato : 15-02-02 00:46

> [...]
at
> finde svar på told og skat, men det virker lidt uoverskueligt.

Jeg beklager, at jeg skriver svaret en gang til, men jeg svarede fra
arbejde, og kunne godt se det, men herhjemme kan jeg ikke. Det har måske
noget med Re ctr. SV. som indledning til emnet - det problem har jeg haft
før.

Hermed svaret: