Grafisk login??
Fra : oldenburg

Dato : 14-02-02 00:12

Hej NG.
Jeg har lige installeret RH7.2, og fik valgt konsol login (text) under
installationen grundet lidt problemer med XF86.. Jeg roddede lidt med det,
og tror jeg fik det til at virke - jeg kan sagtens starte X (med startx), så
der burde ikke være nogle problemer med det nu - men hvordan får jeg nu
slået automatisk grafisk login til ved opstart?
Hilsen Ulrik

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-02-02 00:33

oldenburg fra det ydre rum sagde engang følgende:

> men hvordan får jeg nu
> slået automatisk grafisk login til ved opstart?

Det du skal gøre er at ændre default runlevel til 5, hvilket du gør ved at
ændre i filen /etc/inittab som root. Find følgende linje:
id:2:initdefault:
og ret den til:
id:5:initdefault:

Der står sikkert også masser af forklaring i selve inittab-filen
Jeg er kun 99% sikker på at det er 5 den skal ændres til, for det er lidt
tis siden jeg har brugt RedHat Under alle omstændigheder skal du ikke
sætte default runlevet til 0 eller 6, da de er hhv. shutdown og reboot
Se evt. i man-siden til inittab.
Hvis du ikke ved hvad et runlevel er bør du nok kigge lidt i "Friheden til
at..."-bøgerne på www.sslug.dk
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk