opgradering af processor Hjælp !!!
Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 13-02-02 23:50

Hejsa i NG
Jeg laver videoredigering på PC og føler måske at det er for lidt CPU som
mangler.....

Og 750 er jo ikke meget...

Kan det være det som mangler ?

Jeg har opgraderet med RAM så jeg har 600 og noget RAM

16 MB Grafikkort Matrox Marvel G400 TV out

FireWire ind/ud

Mit bundkort er ASUS A7V ..

Hvad er jeres Råd til mig ? jeg kan købe et AMD Duron 1300 Mhz til omkring
1000.- , men passer den til mit bundkort ? og vil det hjælpe på mistede
frames i mine optagelser ind i PC'en

Det irriterer mig med ryk og riv i optagelserne

PS ( vil køre 720 X400 ) i opløsning på de optagede billeder

Hjælp udbedes

KH
Thomas
--
Thomas Vestergaard
Tlf : 21834342

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 08:26

"THOMAS VESTERGAARD" <tomvik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa i NG
> Jeg laver videoredigering på PC og føler måske at det er for lidt CPU som
> mangler.....
>
> Og 750 er jo ikke meget...
>
> Kan det være det som mangler ?

Sagtens.

> Jeg har opgraderet med RAM så jeg har 600 og noget RAM

Ah hva, du har 600 og noget RAM, hvordan skal det forståes?

> [...]
> 1000.- , men passer den til mit bundkort ? og vil det hjælpe på mistede

Det kunne det godt gøre, men hvad med HD ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : orbital

Dato : 14-02-02 08:58

On Wed, 13 Feb 2002 23:50:00 +0100, "THOMAS VESTERGAARD"
<tomvik@hotmail.com> wrote:

> [...]
>1000.- , men passer den til mit bundkort ? og vil det hjælpe på mistede

Du skal have mindst bios 1008 for at kunne køre med duron over 1000
MHz, der har såkaldt Morgan core. Morgan har prefetch og SSE support
som de dyrere XP cpu'er, men den har ikke de strømbesparende
faciliteter som dem.
Mon ikke SSE er en fordel med dine video programmer (det er jo en
intel standard, SSE2 får du ikke).

Jeg ved ikke stensikkert med 13x multiplier. 12.5x er jo maksimum for
bundkortet. Mon ikke den duron 1300 også er multiplier låst. Dvs. du
tager en chance. Hvis ikke 12.5x multiplier i bios er remapped til
13x, så vil skidtet ikke boote. Du vil så skulle låse cpu'en op m.h.t.
multiplier.

mvh

John

Fra : SJ

Dato : 14-02-02 09:12

Har selv Asus A7V 133E socket A og det kan tilsyneladende kun nå de 1000
MHZ, så det skal du nok undersøge først.

SJ Herlev

Fra : Peter Koch

Dato : 14-02-02 12:55

Uden at være ekspert på området:

Så vidt jeg ved har Matrox kortet hardware MJPEG, så det burde ikke CPU'en
der er problemet.

Til gengæld er det ekstremt vigtigt med en hurtig harddisk når man laver
Video Capture. Til professionelt brug bruger man vist meget hurtige SCSI
diske for at kunne lave capture i høje opløsninger.

Jeg har et Matrox Marvel G450, og det bruger stort set ikke CPU når jeg
laver capture. Men jeg kan ikke komme over 352x576 uden at min ATA100
harddisk mister pusten og jeg får et ubrugeligt resultat. Heldigvis
er352x576 helt ok til mig.

/Peter