co2 ind i filteret
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 12-02-02 18:17

Hvis man gøder med Co2 i filteret, risikere man så ikke at ødelæggen den
iltkrævende bakterie kultur i filteret ?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 13-02-02 21:09

"Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk> wrote in message
> Hvis man gøder med Co2 i filteret, risikere man så ikke at ødelæggen den
> iltkrævende bakterie kultur i filteret ?

Nej.

Det er ikke sådanne at jo mere CO2 des mindre ilt.

Faktisk hvis dine planter har optimalt mængde CO2 er der en chance for de
sørger for at ilt mængden også stiger.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-02-02 21:56

> [...]
>
> Det er ikke sådanne at jo mere CO2 des mindre ilt.
>
> Faktisk hvis dine planter har optimalt mængde CO2 er der en chance for de

Men metoden er umulig at kontrollere, med mindre du kan tælle boblerne der
bliver ledt ind i filteret. Senere risikerer du muligvis at der kommer en
stor ansamlet boble op i pumpen, hvorved den kører tørkørsel, muligvis ude
af stand til at komme igang igen. Køb en dims til at sætte på afgangen, en
slags plastspiral, hvor du kan se det hele.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 16-02-02 09:18

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Men metoden er umulig at kontrollere, med mindre du kan tælle boblerne der
> bliver ledt ind i filteret. Senere risikerer du muligvis at der kommer en

Selvfølgelig har man en bobble tæller på inden man blander det med vandet.

> stor ansamlet boble op i pumpen, hvorved den kører tørkørsel, muligvis ude
> af stand til at komme igang igen. Køb en dims til at sætte på afgangen, en
> slags plastspiral, hvor du kan se det hele.

Jeg har kørt med det i lang tid uden så meget som en gang et have
problemmer, dit nævnte problem opstår kun hvis du tilfører store mængder
CO2.

De plastspiraler du snakker om er skide dyre, og bremser
vandgennemstrømningen enormt, og får ikke opløst samme mængde CO2.

Fra : moff

Dato : 05-03-02 05:12

"Soren 'Disky' Reinke" skrev d. 16-02-02 09:18 dette indlæg :

> [...]
>
> Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
> Remove IHSYD from email address when replying by email
>
> Please visit my Freshwater Aquaria Webpage

Jeg vil lige sige at jeg har også ledt mit CO2 ind i filteret og det
virkede meget fint
men nu bruger jeg en plastikspiral jeg har købt,den koster ca 220 kr
men den holder jo også
i mange år så om det er dyrt ved jeg nu ikke,den virker meget
fint,grunden til at jeg købte den
var fordi at jeg købte nyt akvarie det er et juwel med et fast
hjørnefilter i så det var ikke
så nemt at få plads til slangen syntes jeg.Den plastikspiral jeg har
købt virker på den måde at
boblerne løber rundt i spiralen til at de kommer op til låget,som
virker som en lille kop hvor CO2
lægger sig et stykke tid og bliver opløst i vandet.
mvh moff

http://www.kandu.dk/