Hvilken bærbar til omkring 13000-14000???
Fra : TN

Dato : 13-02-02 17:09

Jeg har set på Toshiba´s Sattelite 1800-804 og Compaq´s Evo N160 - er det
nogle gode valg? Hvilken andre alternativer bør jeg medtage?

Hvad med mærkerne Targa, Vega, Mitac, Hi-grade (har set tråden), Fic etc. Er
de noget man skal holde sig fra eller er de ok (med andre ord, skal man
holde sig til de store mærkevare producenter).

På forhånd tak

TN

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 13-02-02 17:25

"TN" <Chef@mailme.dk> skrev

> [...]
> de noget man skal holde sig fra eller er de ok (med andre ord, skal man
> holde sig til de store mærkevare producenter).

Hold dig for en vis herres skyld til mærkevare. I notebook-sammenhæng vil
jeg foreslå disse i nævnte rækkefølge:

Dell, Sony, Toshiba, IBM, Compaq Armada (og ikke Presario).

mvh
Peter

Fra : Bo Frydkjær Jørgense~

Dato : 13-02-02 19:54

Tjaaa, jeg har en Vega+1200, og jeg er godt tilfreds! Den har ikke fejlet
endnu! Men det kommer sikkert an på hvad man skal bruge den til..

-Frydkjær

Fra : TN

Dato : 13-02-02 20:37

Hvad bruger du den til?

Er det ikke noget med at Vega benytter desktop CPU´er i deres notebooks
hvilket medfører at blæseren skal køre hele tiden pga. varmen - er det noget
du har mærket til?

Hvad med batteritiden - har hørt det skulle være en anden svaghed ved at
benytte deskop CPU´er i notebooks (større strømforbrug).

Mvh Troels Nielsen

Fra : Claus Sørensen

Dato : 13-02-02 22:55

Hej TN

Jeg vil til enhver tid vælge N160, da den har lavere vægt (2,4 kg), ATI
Radeon grafikchip, og P3 Mobile CPU. Desuden er kvaliteten på EVO modellerne
noget højere.

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-02-02 23:44

On Wed, 13 Feb 2002 17:09:02 +0100, "TN" <Chef@mailme.dk> wrote:

> [...]
>de noget man skal holde sig fra eller er de ok (med andre ord, skal man
>holde sig til de store mærkevare producenter).

Du skal i hvert fald ikke købe Amitech. Der er et par stykker fra min
klasse der har Amitech computere og de bruger desktop CPU'er så vidt jeg
ved, blæserne larmer i hvert fald.

Jeg har en Dell, og jeg kan klart anbefale Dell bærbare!

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Peter T.

Dato : 14-02-02 15:52

Stefan Bruhn <news005@3x7.dk> wrote in

> On Wed, 13 Feb 2002 17:09:02 +0100, "TN" <Chef@mailme.dk> wrote:
>
> Jeg har en Dell, og jeg kan klart anbefale Dell bærbare!

Det er der vist mange der kan inkl. jeg selv. Desuden har Dell en virkelig
rar support/garanti-ordning. Min inspiron4000 havde en løs forbindelse i
fladkablet til tft-skærmen. Dagen efter var en unisys-mand forbi for at
skifte den på en time uden problemer. Jeg vil ikke tænke på hvor lang tid
der kunne have gået, hvis den skulle have været på værksted.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>