Undgå modtagelse af html-e-mail ???
Fra : ErikRN

Dato : 13-02-02 16:46

Hej
Min stakkels "postkasse" er på det seneste blevet angrebet med porno-SPAM og meget af det er med billeder af kvindlige blottere. Er der nogen måde i OUTLOOK-2000 man kan blokkere for modtagelse af billeder og html-kode og kun modtage tekst ?

Erik R N
Denmark

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 14-02-02 16:57

> [...]
Er der nogen måde i >OUTLOOK-2000 man kan blokkere for modtagelse
af billeder og html-kode og kun modtage tekst ?

Umiddelbart er svaret nej, men...

Er der nogen lighedspunkter mellem de forskellige mails udover
blotterne?
Det er det nemmeste at lave en regel der f.eks. checker om mailen
kommer fra et bestemt domæne f.eks. @kvindeligblotter.dk, men
hvis det ikke gør det hver gang er det jo nærmest ligegyldigt
fordi du hurtigt ender med en hulens masse regler.
Hvis billederne er vedhæftet kan du checke for det og
slette/flytte derefter.

Jeg gør det selv på den måde at jeg checker for en lang række
domæner og flytter alt derfra over i en sorteringsmappe. Den går
jeg så igennem en gang imellem for at se om der er smuttet noget
"rigtig" post med. På den måde sikrer man at automatikken
pludselig får slettet noget "bare" fordi det er vedhæftet. Husk i
den forbindelse at det er muligt at lave en regel der sletter alt
undtagen hvis det opfylder nogle bestemte kriterier.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : ErikRN

Dato : 14-02-02 17:18

Tak for svaret. Afsenderen hedder altid noget ned ...@free:::.com - så jeg kan nok få
brygget en regel sammen.

Erik R N
Denmark

Fra : Andersen

Dato : 15-02-02 08:42

Hej Erik

Jeg har lavet en regel der frasorter alle mail hvor der står
PORN , FREE , SEX i Enme linjen.....
Det virker fint :)

Hilsen Thomas