Max. RAM i bærbar Pentium 133 Mhz
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 13-02-02 15:42

Jeg vil gerne øge arbejdshukommelsen i en bærbar af mærket IPC
Radiance-R550 bærbar, men får modstridende oplysninger, når jeg (på
nettet) forsøger at finde ud af, hvor meget RAM, der kan være i den.
Nogle siger max 40 mb andre max 72 mb.
Jeg ved ikke, hvor mange slots der er i, men den kan tage 8- og 16
mb-klodser. I øjeblikket er der 32 mb installeret.

Kan man ud fra oplysninger om processortype m.m. sige noget om
maksimal mængde RAM?

Specifikationer:
Pentium 133 Mhz, den sidste generation inden MMX
256 kByte Cache-RAM
Originalt styresystem Win95b

Firmaet der producerede den eksisterer tilsyneladende ikke længere.

På forhånd tak

Lars

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-02-02 22:41

lcj@wanadoo.dk wrote:

> [...]
> maksimal mængde RAM?
>
> Specifikationer:
> Pentium 133 Mhz, den sidste generation inden MMX

Maskinen vil køre bedst med Win95b og 32mb ram
Mere æder bare strøm.