PIAGGIO NRG TUN???????????
Fra : Kasper Hauge

Dato : 13-02-02 14:39

Hej NG

Jeg ville lige hører om man evt. kunne få noget tun til en NRG (Piaggio)????

Er det samme motor som fx. typhoon?

mvh kasper hauge

Fra : -=[ TiTaN ]=-

Dato : 13-02-02 15:37

http://www.skandinavisktuningscenter.m.se/
og protuna.com har tun til den vandkølede men du
ka jo godt bruge potter osv. stadigvæk..

--
Venlig Hilsen
Titan K. Møller

-=[ Titan's Hjemmeside ]=-
http://www.titankm.barrysworld.net
Salgs Sektion, Scooter Sektion, Banjos Likørstue, Mm.

ILMER'S CORNER
www.ilmerscorner.dk

If you can't find something to live for, Find something to die for.

Ha' Det Brunt

Fra : Rapper

Dato : 14-02-02 02:02

"Kasper Hauge" <hauge@hansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg ville lige hører om man evt. kunne få noget tun til en NRG
(Piaggio)????

> Er det samme motor som fx. typhoon?

Jeps, og Stalker, Zip, Storm osv.... :)

--
Glædelig jul og godt tub'år *<
Regards Rasmus aka Rapper

Fra : bill gates

Dato : 16-02-02 15:30

Det kan du sagtens, op til 25 HK, hvis det er en vandkølet ellers 17-18 Hk
med en New Generation Nekasil cyl., Hebo laver nogle fede tun er selv ved at
sætte et 25 Hk på en Derbi GP1.

http://www.derbi.com

http://www.motorsportscooters.com/derbi/gp1.html

den køre bare KANON, med afdrosling og kun en HEBO Racing udstøning går den
over 95 og et vildt optræk.

Fra : RpR

Dato : 16-02-02 17:46

> den køre bare KANON, med afdrosling og kun en HEBO Racing udstøning går
den
> over 95 og et vildt optræk.

Hallo, det er jo bare den gamle NRG motor der sidder på den, og den render
ikke 95km/t kun med spærringer taget og anden potte..

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : bill gates

Dato : 16-02-02 19:11

Nå, og det ved du uden at have set det, FLOT, men jeg kan så fortælle dig at
det gør den, måske du skulle have sat en ordenlig potte på den du har rodet
med, med en HEBO RACING Potte og standart 17,5mm DelOrtto kan jeg så
fortælle dig at den kan, den har tilgengæld intet træk under 6-6500 omd. men
en ond topeffekt. så hvis du har haft en sløvere maskine kan du bare købe
noget tun der virker.

Fra : bill gates

Dato : 16-02-02 19:13

og så kan du kalde det den gamle NRG motor eller den der sidder på Gilera
Runner, men den virker.

Fra : RpR

Dato : 18-02-02 07:12

> og så kan du kalde det den gamle NRG motor eller den der sidder på Gilera
> Runner, men den virker.

Den gamle NRG (Mc2) har samme motor som Runner.

Og det er en 14mm Weber karburator og ikke 17,5mm Dell Orto der sidder på
den.

Du kan sige hvad du vil, 95km/t går den ikke. Måske på speedo, men ellers
ikke.
Runner render heller ikke 95km/t med spærringer pillet og anden potte, der
skal sq mere til..

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : energy

Dato : 22-02-02 00:30

Hvis det er den nye Derbi i snakker om, har den den nye HI-PER2 motor,
samme som den nye NGR MC3 og DNA, og de er monteret med Dellorto 17,5mm.
Den gamle MC2 motor er udgået.

Fra : bill gates

Dato : 22-02-02 01:10

Jep det er den vi snakker om, men jeg gad ikke begynde en lang fortælling
men tak for oplysningen, den køre bare så kanon.

Fra : RpR

Dato : 22-02-02 07:15

> Hvis det er den nye Derbi i snakker om, har den den nye HI-PER2 motor,
> samme som den nye NGR MC3 og DNA, og de er monteret med Dellorto 17,5mm.
> Den gamle MC2 motor er udgået.

Ikke ifølge Derbi's hjemmeside. Den er godtnok vandkølet, men ikke med
17,5mm karb.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : bill gates

Dato : 22-02-02 13:40

Jeg er lige ved at "kikke" den efter og den er ikke udskiftet med en mindre
som man ellers har gjort men kun droslet med en lille plade med huller i, en
plast ring i for varioen og en blintarm på potten.

Fra : RpR

Dato : 22-02-02 16:34

> [...]
en
> plast ring i for varioen og en blintarm på potten.

Der er nok tale om den "reserve" 17,5mm som MC3 også kører med. Den er
17,5mm, og så alligevel ikke, den er skruet sammen på en lidt sjov måde.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : bill gates

Dato : 22-02-02 17:24

Mon, de måler sq på en underlig måde nu om stunder, de 15mm og 17,5 som
dellorto laver til scooterne er ovale men størrelsen må man jo tro på når
det står på dem, ik.

Fra : Energy.

Dato : 23-02-02 00:19

Hold nu op med at nedgøre sådan RpR, det er en ganske alm. Dellorto PHBN
17,5mm karburator,
at den så er inddyset til HI-PER2 motoren af Piaggio(og ikke
importøren),er jo kun en fordel,
den skal selvfølgelig ændres hvis der skal stort tun på(nål/nåledyse og
spjæld).
Den ovale form som karburatoren har svarer faktisk til en 19mm. i alm.
dia-mål.

RpR, du snakker kun om det du tror, jeg har undersøgt den karburator til
bunds,
som du egentlig også burde huske, men lad nu ikke dit had til Piaggio og
Dellorto blive et helt korstog,
det er trods alt nogle af de 2 største(hvis ikke DE største) du rakker
ned på.

Fra : RpR

Dato : 23-02-02 21:15

> [...]
> Dellorto blive et helt korstog,
> det er trods alt nogle af de 2 største(hvis ikke DE største) du rakker

Ikke værre end dit korstog mod Arreche på forummet =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : RpR

Dato : 22-02-02 19:27

> Mon, de måler sq på en underlig måde nu om stunder, de 15mm og 17,5 som
> dellorto laver til scooterne er ovale men størrelsen må man jo tro på når
> det står på dem, ik.

Ved ihvertfald der er forskel på den 17,5mm der sidder på MC3 og så den
17,5mm PHBN man kan købe til tuning.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com