Kan dette bundkort køre med diske på +32 G~
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-02-02 13:50

Bundkortet er et IWILL XA100 plus. Jeg har ikke kunnet finde tekniske
specifikationer desangående, så jeg vil høre, om nogen har erfaringerne,
før jeg flasher bios'en.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-02-02 14:10

Hvor finder jeg den nyeste flash-fil til en Award-bios? Jeg har kigget på
hjemmesiden, men det hjælper ikke så pokkers meget. Det er intet at
downloade. Jeg har rundet selve flash-utility'en, men mangler altså
dataene.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 13-02-02 15:18

Christian R. Larsen wrote:

> Hvor finder jeg den nyeste flash-fil til en Award-bios? Jeg har
> kigget på hjemmesiden, men det hjælper ikke så pokkers meget.
> Det er intet at downloade. Jeg har rundet selve
> flash-utility'en, men mangler altså dataene.

http://support.iwill.net/index_e.html

XA-100 plus står under "Legacy Product".

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : orbital

Dato : 13-02-02 15:19

On Wed, 13 Feb 2002 12:50:23 GMT, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Bundkortet er et IWILL XA100 plus. Jeg har ikke kunnet finde tekniske
>specifikationer desangående, så jeg vil høre, om nogen har erfaringerne,
>før jeg flasher bios'en.

http://support.iwill.net/index_e.html

Så skal du vælge legacy motherboard og der finde XA100PLUS

så kommer alt frem.

I sidste nye bios står ingenting, men den er fra nov. 1999.
Den hedder XAP127.

Jeg tvivler lidt på, at den klarer 32 Gbyte, men du kan bruge en
diskmanager (bios overlay som EZDrive) eller købe en pci harddisk
controller, som bruger sin egen bios.

mvh

John

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-02-02 17:28

"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote in message
> Så skal du vælge legacy motherboard og der finde XA100PLUS
>
> så kommer alt frem.

Jeg har kigget, men jeg synes ikke, der er så meget at se.

Fra : orbital

Dato : 13-02-02 19:40

Hvad ?

http://support.iwill.net/index_e.html

under Legacy Product

vælg XA100PLUS

sig Cancel til evt. sprog download

så kommer der sidste nye bios info

flasheprogram

Driver

Patchfiles

Alle jumpers settings

Det fylder altså 13 PageDowns

Så det er da vist lidt meget.

mvh

John

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-02-02 20:01

> Hvad ?

Men nu er det jo ikke de ting, du skriver om her, jeg lige netop har brug
for. Jeg har læst manualen, og der står intet om understøttelse af >32GB
disks.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-02-02 21:45

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev....

> Men nu er det jo ikke de ting, du skriver om her, jeg lige netop
> har brug for. Jeg har læst manualen, og der står intet om
> understøttelse af >32GB disks.

Orbital skriver jo netop at det ikke fremgår af siden om den nyeste
bios understøtter 32Gb diske, men at han tvivler.

Videre skriver han at det dog ikke er noget problem. Hvis den ikke
gør, så kan du benytte en diskmanager eller købe en selvstændig PCI
IDE controller der understøtter store diske.

Alternativt kunne du skrive en e-mail til Iwill's support og spørge
dem.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-02-02 10:52

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message
> Alternativt kunne du skrive en e-mail til Iwill's support og spørge
> dem.

De er optaget af det inesiske nytår lige nu...