Måned og dat byttes om når jeg laver udtræ~
Fra : bongii

Dato : 12-02-02 23:18

nej ng.
når jeg laver et udtræk fra en database skriver den 1/20/2001.
der skulle gerne stå den 20/1/2001

i databasen står der 20-01-2001, men når jeg trækker ud skriver den
1/20/2001.

Feltet i databasen står til Dato og klokkeslæt. I vil sikkert sige at jeg
bare kan stille den som tekst, men den skal sorteres efter datoen...

JEg kan helelr ikke bruge autonummerering, fordi der er mulighed for at
slette indlæg og tilføje nye med datoer der er 1 månede gamle.

håber i kan hjælpe mig med dette myst:)

//bongii over and out.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-02-02 02:02

On Tue, 12 Feb 2002 23:17:57 +0100, "bongii" <bongii@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Feltet i databasen står til Dato og klokkeslæt. I vil sikkert sige at jeg
>bare kan stille den som tekst, men den skal sorteres efter datoen...

Det er et skråplan at gemme dato/tid som andet end Dato/tid, så lade
være med det.
Værdien der er gemt i databasen er uafhængig af, hvordan du
tilfældigvis har valgt at *fremvise* det på. Hvis du ændrer
feltegenskaberne i datbasen, vil det kun påvirke fremvisningen og kun
i databasen - det er stadig den samme værdi, du hiver ud.

Som regel hjælper det at sætte landekode på ASP-siden - fx:
Session.LCID = 1030
og derudover kan du formattere datoen med FormatDateTime - se fx:

Hvis det bliver ved med at drille, så er der den helt sikre metode:
Pil Dato, Måned og År ud af dato-værdien hver for sig og sæt det
sammen som en tekststreng (ikke i databasen - kun på ASP-siden).
Fx:
strMyDate = "" & Day(value) & "/" & Month(value) & "/" & Year(value)

Good luck,
Jørn

Fra : bongii

Dato : 13-02-02 11:02