Det perfekte Netkort, hvilket?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-02-02 21:37

Prisen er underordnet.... Næsten, ikke meget over 1000 ivertfald.

men nu skal det altså være noget ordenligt...

Mit netkort har sat af 3-4 gange. Her til aften...... (cable is unplugged,
men er dog hurtigt kommet på benene igen)

Jeg har spurgt lidt til det før, men der er aldrig noget specielt.. Ud over
et bestemt helligt mærke, som Intel eller 3com.

Det kunne evt, være et Gigabit, hvis ellers dens CPU er perfekt. Men jeg vil
ikke komme til at køre gigabit alligevel. Så et godt 100 Mbit, ville være
dejligt.

Fra : Hans

Dato : 12-02-02 22:15

> [...]
vil
> ikke komme til at køre gigabit alligevel. Så et godt 100 Mbit, ville være

Et 3Com 905C-TX bliver du ganske tilfreds med, men om et lille øjeblik er
der et andet indlæg som anbefaler dig Intel. Så - Rødt eller grønt, op eller
ned, Tja?

mvh
Hans

Fra : Yarrel

Dato : 13-02-02 19:29

On Tuesday 12 February 2002 10:14 pm Hans promulgated:

> Et 3Com 905C-TX bliver du ganske tilfreds med, men om et lille øjeblik er
> der et andet indlæg som anbefaler dig Intel. Så - Rødt eller grønt, op
> [...]

Yep! Den kommer her..

Har koert med Intel Etherexpress Pro 100+ paa baade Linux og Winblows i et
utal af maskiner. Har aldrig oplevet nogle problemer. Skal det koere paa en
MS platform, er den legacy understoettelse for Intel produkter MS yder
ligeledes udmaerket.

Just my 0.02 $
--

Yarrel - smothered [at] SPAMcop [dot] net
I´ve never been member #2561 of The Lumber Cartel [tinlc]

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-02-02 19:40

"Yarrel" <smothered@SPAMWICHspamcop.net> wrote in message

> Yep! Den kommer her..

heh

Hvad med et 100 S, serverkort..

Hardware messigt på printet, ser det rimeligt skrabet ud.. men specs, ser
fine ud..

Fra : Yarrel

Dato : 13-02-02 23:43

On Wednesday 13 February 2002 07:40 pm Bjarke Hansen promulgated:

> [...]
>
> Hvad med et 100 S, serverkort..
>
> Hardware messigt på printet, ser det rimeligt skrabet ud.. men specs, ser

S er mig bekendt en "secure" model. Saaledes skulle kryptering i forhold
til IPsec og lignende foregaa onboard. Den er af nyere karakter og jeg har
ikke proevet den.

Muligvis ser Intels kort en smule skrabede ud, performance fejler dog ikke
noget. De er ogsaa fantastisk nemme at installere.

Igen, blot min mening.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-02 15:53

> [...]
>
> Muligvis ser Intels kort en smule skrabede ud, performance fejler dog ikke
> noget. De er ogsaa fantastisk nemme at installere.

Nu har jeg bestilt Intel 100 S kortet. Så det bliver DET kort der skal
prøves

Fra : Yarrel

Dato : 14-02-02 21:52

On Thursday 14 February 2002 03:52 pm Bjarke Hansen promulgated:

> Nu har jeg bestilt Intel 100 S kortet. Så det bliver DET kort der skal
> prøves

Excellent choice Sir...

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 12-02-02 22:22

> [...]
vil
> ikke komme til at køre gigabit alligevel. Så et godt 100 Mbit, ville være
Har brugt bunkevis af D-Link 538TX til et par hundrede kroner stykket. Og
jeg har aldrig haft problemer med dem.
Erik Nielsen

Fra : Jens

Dato : 12-02-02 23:11

"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Har brugt bunkevis af D-Link 538TX til et par hundrede kroner stykket. Og
> jeg har aldrig haft problemer med dem.
> Erik Nielsen

Samme her, D-Link har bare spillet for mig......

Jens

Fra : Thostrup

Dato : 12-02-02 22:34

Jeg vil også anbefale 3Com ... jeg har aldrig oplevet problemmer med dem.
Men som sagt, det er smag og behag

Mvh. M. Thostrup

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 13-02-02 20:08

Bjarke Hansen wrote:

> Prisen er underordnet.... Næsten, ikke meget over 1000 ivertfald.
>
> men nu skal det altså være noget ordenligt...
>
> Hej

Det er vel lige som at spørge hvilken bil man skal købe. Hvis der kun er et
mærke der er godt, hvordan kan det så være at der er nogen der køber noget andet
?
Hvilken farve er bedst. 3com leveres i en pæn kasse ! Der er en god manual med
til Intel. o.s.v. bla.bla. bla. bla.

m.v.h.
Elmer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-02-02 21:10

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
et
> mærke der er godt, hvordan kan det så være at der er nogen der køber noget

Du har jo nok fat i noget der´.

> Hvilken farve er bedst. 3com leveres i en pæn kasse ! Der er en god manual
med
> til Intel. o.s.v. bla.bla. bla. bla.

Jaeh... Men fx hvis man sammenligner Grafikkort osv... Må der da også være
en del test med Netkort,, CPU belastning, hastighed, stabilitet osv

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-02-02 10:29

Bjarke Hansen wrote:

> Jeg har spurgt lidt til det før, men der er aldrig noget specielt.. Ud
> over et bestemt helligt mærke, som Intel eller 3com.

Så må jeg jo hellere anbefale et andet :)

Jeg har selv god erfaring med dette netkort:

Det virker meget stabilt, og prisen ligger et godt stykke under Intels.

Michael Rasmussen