MS messenger over TDC ADSL
Fra : Søren Stitz Hansen

Dato : 12-02-02 21:08

Din forbindelse er i øjeblikket beskyttet af en NAT (Network Address
Translation)-enhed. NAT-enheder gør det muligt for flere computere at dele
én internetadresse, hvorved sikkerheden forbedres. Nogle internetudbydere
har en NAT-funktion indbygget i deres netværk, og mange hjemmeenheder, som
f.eks. trådløse 802.11-netværk, har ligeledes en indbygget NAT-funktion.
..NET Voice Services er på nuværende tidspunkt ikke i stand til at behandle
telefonopkald, der går gennem NAT-enheder.
Hvis du har tilmeldt dig en taletjenesteudbyder på en anden computer og er i
stand til at foretage opkald derfra, skyldes problemet sandsynligvis
netværksforbindelsen til din aktuelle computer.

Problemet kan også skyldes en midlertidig afbrydelse af tjenesten.Klik her
for at se status for tjenesten.

Der arbejdes i øjeblikket på at gøre .NET-taletjenester tilgængelige gennem
NAT-konfigurationer. Denne side vil blive opdateret, så snart der foreligger
oplysninger herom.

Hvad gør man så?? Understøtter TDC det ikke eller hvad?

Fra : Søren Blom

Dato : 12-02-02 22:08

"Søren Stitz Hansen" <stitz@get2net.dk> skrev i
> Hvad gør man så?? Understøtter TDC det ikke eller hvad?

Hvad er dit problem og spørgsmål egentlig?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-02-02 01:24

On Tue, 12 Feb 2002 22:07:56 +0100, Søren Blom <soren@blom.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:
>Hvad er dit problem og spørgsmål egentlig?

Prøver lige noget gætteværk her.....

Problem: MSN Messenger/Windows Messenger kan ikke lave voice chats.
Spørgsmål: Hvordan får jeg den til det?
Svar: Kan du ikke, men jeg har hørt, at Roger Wilco skulle virke gennem nat.

Korrekt? (Til den oprindelige spørger)

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Allan Pedersen

Dato : 18-02-02 11:47

> Problem: MSN Messenger/Windows Messenger kan ikke lave voice chats.
> Spørgsmål: Hvordan får jeg den til det?
> Svar: Kan du ikke, men jeg har hørt, at Roger Wilco skulle virke gennem
nat.

Korrekt MSN messenger /Netmeeting og andre voice programmer der anvender
H323 protokolelen kan ikke køre gennem NAT.

Køre man direkte på nettet uden nat foregår kommunikationen direkte fra IP
til ip addresse.

O--------------------------------------------------O
Officiel IP
Officiel IP

Når du kører NAT går trafiken igennem en enhed der konverterer ip'en til en
intern

O--------------OO-----------------------O
X X Y Y
X = officel IP
Y = intern ikke rutebar private ip

alt sammen fungere fint, men med H323 bliver afsenderens ip skrevet i selve
data pakken og modtagen vil så forsøge at connecte direkte uden om NAT
enheden og det kan jo ikke lade sig gøre fordi de ip addresser ikke er kendt
på nettet.

Med venlig hilsen

Allan Pedersen

Fra : LWS

Dato : 18-02-02 19:36

On Tue, 12 Feb 2002 21:07:43 +0100, "Søren Stitz Hansen"
<stitz@get2net.dk> wrote:

>Der arbejdes i øjeblikket på at gøre .NET-taletjenester tilgængelige gennem
>NAT-konfigurationer. Denne side vil blive opdateret, så snart der foreligger
>oplysninger herom.

Har du en adresse på denne side ?

PS : Denne lange forklaring står på denne side :

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/deployment/natfw/default.asp

--------
Med venlig hilsen

Simon Walther-Larsen