url fra accesdatabase
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-02-02 21:04

Når jeg henter en url fra en database, kan jeg ikke få den til at virke som
et link, med mindre jeg skriver http:// i min kode, som i nedenstående

Men problemet opstår hvis den der uploader et link i databasen skriver
Http:// foran linket, så bliver det jo noget rod. Hvordan kan jeg få en url
fra access til at virke som et link. Jeg har forsøgt at ændre værdien for
tabelfeltet tl hyperlink, men uden synderligt resultat.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : bongii

Dato : 12-02-02 23:30

Øhh det er da simpelt.
Bare sikre dig at det altid kun er www.URL.gom der bliver uploaded
ex hvis brugeren skal indsætte et link: så skriv ex: www.URL.gom som value
af textfeltet..
og når den så skal udtrækkes_

understand ?
//bongii

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> wrote in message
> Når jeg henter en url fra en database, kan jeg ikke få den til at virke
som
> et link, med mindre jeg skriver http:// i min kode, som i nedenstående

target="_blank"><%=oRs("LinkURL")%></a>

Fra : Torben Jensen

Dato : 13-02-02 11:14

Tag og lav dit link om INDEN du sætter det i din database.

måske noget lignede det her...

inserturl = request.form("brugerensURL")

if NOT left(inserturl,7) = "http://" then
inserturl = "http://" & inserturl
end if

Mvh Torben

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-02-02 21:04

"Torben Jensen" <jugurd@jugurd.dk> wrote in message
> Tag og lav dit link om INDEN du sætter det i din database.
>
> måske noget lignede det her...
>
> inserturl = request.form("brugerensURL")

> [...]

Mange tak, det er lige hvad jeg har brug for

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942