Netkort install-hjælp til newbie ...
Fra : Stig Thomsen

Dato : 24-01-01 15:22

Hej !

Jeg sidder her og sysler lidt med en gammel P100, som jeg forsøger at få
noget linux til at køre på. Det er meningen at den skal indgå i et netværk,
så derfor er der installeret et pci-netkort i den ( sjov nok) og det er et
Vegas 100 MBit ..... jeg tror også det har tilnavnet Pro200 eller sådan
noget, men jeg er ikke sikker.
Jeg har så installeret Mandrake 7.2 på den. Det gik nemt og uden noget
problemer jeg lagde mærke til ....Men, når jeg så nu går ind i HardDrake og
ser hvilke hardware-ting der er installleret, så feltet omkring "Network
Device Card" helt tom .... Jeg har forsøgt at installere driver-pakken fra
"http://www.scyld.com/network/" og det så også ud til at gå fint, men
sytemet finder stadig ikke noget ....

Så er det en klog person her, som har nogle idéer til hvad problemet kan
være og hvordan jeg kan få det løst ???

-Stig

Fra : Tommy

Dato : 24-01-01 16:10

Stig Thomsen wrote:

> [...]
> sytemet finder stadig ikke noget ....
>
> Så er det en klog person her, som har nogle idéer til hvad problemet kan

Hvad siger ifconfig, skriv det i en xterm efterfulgt af enter, hvilken
ip adr. gav du den under installationen ?

Hilsen http://coolscreen.dk

Fra : Stig Thomsen

Dato : 24-01-01 16:21

> Hvad siger ifconfig, skriv det i en xterm efterfulgt af enter, hvilken
> ip adr. gav du den under installationen ?

Hej ... tak for svaret ...

Når jeg skriver "ifconfig" svarer den :

lo Link encap: Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING

Desværre skriver den ikke noget om eth0 :(( Nogen idé hvorfor ????
Under installationen er jeg ikke sikker på at den bad om nogen ip-adresse,
men jeg har senere været inde i WizDrake og valgt ip-adressen 192.168.0.2
til eth0 .... men stadig ingen held :((( Adressen kan heller ikke pinges ..

Og så lige et tillægsspørgsmål, som du måske kan svare på ... Når jeg pinger
127.0.0.1 så svarer den fint, men når jeg prøver at pinge "localhost" kan
den ikke oversætte det og derfor ikke pinge det .... nogen idé hvorfor ???

-Stig

Fra : Lars Overgaard

Dato : 24-01-01 18:00

"Stig Thomsen" <stig@*spam*thomsen.as> skrev i en meddelelse

> [...]
> til eth0 .... men stadig ingen held :((( Adressen kan heller ikke pinges

Dit netkort er slet ikke installeret. Prøv i netconf at indlæse det
relevante kort.

/Lars