Netkortet siger 10, jeg siger 100
Fra : Søren

Dato : 12-02-02 18:55

Hej

Jeg sidder med et lille spørgsmål. Mit netkort siger, at det kan håndtere op
til 100 Mbit, det samme siger min hub, men jeg kan ikke få mere end 10 Mbit
ud af begge mellem mine computere(Alle tre win 2000 og med lige kabler). Kan
jeg få de famøse 100 eller må jeg nøjes med 10?

På forhånd tak

Søren - ganske newbie ud i netværk.

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 12-02-02 21:24

Du kan gå ind i "device manager" ( enhedshåndtering ) vælge dit netkort ->
avanceret >media Type også tvinge den til at køre 100 mbit istedet for
"auto". Det er ikke sikkert det virker, og kan nok resultere i at du ikke
kan komme på nettet, men det er da et forsøg værd. Full duplex er bedst, men
hvis du ikke kan få det til at virke, så prøv evt med half.
Fattede du brik af den forklaring ? Så skriv igen :))

Andreas Jeppesen

Fra : Søren

Dato : 12-02-02 23:39

Er rimelig spejlblank på dit svar - ved godt hvor enhedshåndtering er og kan
se hvad du foreslår. Halve og hele duplex - det ved jeg ikke så meget om...

Tak

Søren

Fra : Martin Jensen

Dato : 13-02-02 08:25

> Full duplex er bedst,

Når manden siger at han kører på en hub, så er det nok ikke så godt at
anbefale fuld duplex :)

- Martin