firewall
Fra : eksfynbo

Dato : 12-02-02 17:16

Jeg ønsker mig en firewall til mit lille hjemmenetværk bestående af tre
manskiner.Jeg vil gerne have den til at køre på en 486 uden egentlig
styresystem. Jeg har prøvet med med smoothwall, men den kan ikke indlæse
drivere fra cdrom. Er der nogen der har nogen gode forslag. Jeg kender meget
lidt Linux/Unix.
mvh
nopper

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 12-02-02 17:34

Prøv www.gnatbox.com

Fra : frank damgaard

Dato : 12-02-02 20:11

eksfynbo <nop@mjols.dk> wrote:

> [...]
> drivere fra cdrom. Er der nogen der har nogen gode forslag. Jeg kender meget

måske http://www.linuxrouter.org kan anvendes ?
http://master-beta.linuxrouter.org:8080/

Men desværre nok ikke lige noget for nybegyndere i unix/linux. :(

--
no signature :)

Fra : eksfynbo

Dato : 12-02-02 21:18

Jeg kikker på dem begge, men er der andre der har yderligere forslag, er de
mere end velkommen til at skrive dem.

mvh
nopper

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 12-02-02 22:30

On Tue, 12 Feb 2002 17:16:27 +0100, eksfynbo <nop@mjols.dk> wrote:

tre ..

Floppyfw er en 1 floppy firewall. Det er meget nemt at sætte op for
windows* brugere, da filsystemet på floppy'en er fat.

http://www.zelow.no/floppyfw

--

/wojci at wojci dot dk

One must suffer before enlightenment.

Fra : J Hansen

Dato : 13-02-02 12:48

> [...]

>drivere fra cdrom. Er der nogen der har nogen gode forslag. Jeg kender meget

http://www.ipcop.org/cgi-bin/twiki/view/IPCop/WebHome som er en
udbryder af Smoothwall.

Check evt. først listen over supporteret hardware :
http://www.ipcop.org/cgi-bin/twiki/view/IPCop/IPCopHCLv01

Check lige teksen lige under listen.
Hvis det er netkortene der er problemet, så virker de billigste
RealTEK netkort under begge.

MVH
JH

Fra : eksfynbo

Dato : 14-02-02 23:03

Den ser godt ud.Jeg vil prøve den i weekwenden.
Foreløbig tak til jer allesamen .
mvh
nopper

Fra : eksfynbo