Webspeed og router.
Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 12-02-02 15:04

Hej. Jeg ved ikke om der er nogen der kan hjælpe mig, eller evt give mig
anvisninger til andre newsgroups hvor jeg kan få hjælp.

Jeg har lige fået Webspeed kabelmodem fra teledanmark, og da vi er to om at
dele det har jeg købt en Netgear Rp114 kombineret Router og Switch. Ved at
sætte RJ 45 kablet direkte i min maskine, får jeg fint tildelt en IP fra
Tele's DHCP server, og nettet kører som det skal.
Men når jeg sætter det i Routeren's WAN port, melder routeren at dens WAN ip
er 10.9.*.* , og da 10.* er reserveret til interne net, er det jo lidt
underligt. Det kunnet tyde på at den ikke får nogen IP fra Modemmet ?
Nogen der har nogen erfaringer med router og webspeed ? Eller noget andet
der kunne minde om. Jeg troede det blev let at sætte op, der jeg da har lidt
forstand på routing og sådan. Men jeg tog fejl ?

Andreas Jeppesen

Fra : Harald

Dato : 12-02-02 16:03

"Andreas Jeppesen" <bundy42@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> forstand på routing og sådan. Men jeg tog fejl ?

Jeg ved ikke lige hvordan webspeed virker mht. IP numre, men jeg ved at på
TDC BB hvor man som standard får 2 dynamiske IP´er virker det på følgende
måde: Har man koblet 2 PC´er til via en switch/hub og vil koble en ny PC på,
så kan man ikke bare hive den ene fra og koble den nye på, der kan gå op til
en time før det IP nummer den PC man lige har hevet fra bliver frigivet og
man kan få en ny tildelt til en maskine/router med en anden MAC adresse.

Nogen har vist skrevet noget om at man selv kan frigive IP nummeret ved at
benytte programmet ipconfig med parameteren /release, (i win9x, ME hedder
programmet winipcfg)

Prøv evt. at spoofe din PC´s MAC adresse i routerens setup.

Mvh
HK

Fra : P.L.P.

Dato : 12-02-02 17:37

Hej !

Prøv kigge i den her gruppe dk.tele.internet.kabelmodem

Mhv.Per

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 12-02-02 21:10

Tak for svarende, men det viste sig at support kunne hjælpe mig med det.
Problemet var at kabelmodemmet var "kodet" til mit netkorts MAC adresse og
ikke til min router. En nulstilling løste problemet.

Andreas Jeppesen