proaccess
Fra : "

Dato : 24-01-01 18:47

Hej

Har 3 pc i netværk med router Fra Teledanmark med indbygget 4 ports hub
(speedstream)

Pc 1+2 kører fint på internettet og kan se hinanden, men den pc3 vil ikke
koble på nettet system chock dnserror eller lign. er fejlmeldingen
Har prøvet at sætte fast ip på pc 3

Pc1 winME - automatisk registrering
Pc2 winME - står til 192.168.1.8 subnet 255.255.255.0
pc3 Windows 95 - automatisk registrering

Routeren står til 192.168.1.1 og er installeret som gateway på pc2

er der en der kan give mig opsætningen der siger UG med kryds og slange.

Toolmann

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 25-01-01 01:52

toolmann@ofir.dk (<=Toolman=>) wrote in <94n4i9$pms$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>
>Routeren står til 192.168.1.1 og er installeret som gateway på pc2
>
>er der en der kan give mig opsætningen der siger UG med kryds og slange.

Har du overvejet selv at indstille TCP/IP for computerne?
Husk at routeren er din gateway til internettet, hvis du ikke har
indstillet dine comps til at bruge 192.168.1.1 som gateway

//Best regards
   ^Segal^ - Steven Bergstedt

Fra : "

Dato : 25-01-01 08:54

Hej Steven

Det spiller nu !!

har nu sat:
pc1 til 192.168.1.7
pc2 til 192.168.1.8
pc3 til 192.168.1.9

alle med subnet maske på 255.255.255.0

Angivet routeren som gateway på alle 3
Aktiveret DNS og angivet Tele som vært og indstastet DSN'en fra TeleDanmark

Havede ellers ladet mig fortælle at jeg bare skulle sætte pc'erne til
automatisk...hmm

anyway ....Thanx !

Toolmann