Opdatere XFree86
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-02-02 15:51

Hej!

Jeg har nogen problemer med at hvis et program i WINE vil køre fuldskærm
så "fryser" computeren. Skærmen bliver fyldt med sjove farver og jeg kan
se nogen af de programmer jeg havde kørende i baggrunden og der er
striber der kører frem og tilbage over skærmen.

Jeg har læst at det kunne tænkes at det er fordi mit grafikkort ikke er
godt nok understøttet i min version af XFree86 (4.0.3(156)) så jeg ville
gerne opgradere til den nye XFree86 4.2.0, men jeg kan ikke finde den
som RPM og den nuværende er installeret som RPM under Red Hat 7.2.

Hvad ville der ske hvis jeg forsøgte at kompilere kildekoden direkte,
når jeg nu har det som RPM i forvejen?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : tommy

Dato : 11-02-02 19:43

On Mon, 11 Feb 2002 15:51:21 +0100, Stefan Bruhn wrote:

> [...]
> som RPM og den nuværende er installeret som RPM under Red Hat 7.2.
>
> Hvad ville der ske hvis jeg forsøgte at kompilere kildekoden direkte,

Prøv på rpmfind.net om der ikke skulle være en nyere version.

Hilsen tommy

Fra : Enrique

Dato : 11-02-02 16:51

Yello

> [...]

> se nogen af de programmer jeg havde kørende i baggrunden og der er
> striber der kører frem og tilbage over skærmen.

Jeg har samme problem når jeg køre wine som root, for at bruge DGA, hvis
jeg slår DGA fra er der ikke noget problem.

> [...]
> gerne opgradere til den nye XFree86 4.2.0, men jeg kan ikke finde den
> som RPM og den nuværende er installeret som RPM under Red Hat 7.2.

Gå evt. efter 4.1.0, da der er RH rpms ude. Prøv også at kigge i rawhide,
efter 4.2.0

> Hvad ville der ske hvis jeg forsøgte at kompilere kildekoden direkte,
> når jeg nu har det som RPM i forvejen?

Rod :), find f.eks. en src.rpm og compile i stedet.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 11-02-02 21:12

Stefan Bruhn wrote:
> Hvad ville der ske hvis jeg forsøgte at kompilere kildekoden direkte,
> når jeg nu har det som RPM i forvejen?

Det kørte fint for mig, jeg omdøbte /usr/X11R6 først.

Derefter skal du bare fjerne en udkommentering vedr. gcc i en site.def,
skrive make World, make install og make install.man. Der er en
quick-guide i installationsdokumentet.

Oversættelsen kræver at perl er installeret, fandt jeg ud af på den
hårde måde.

--
Lars Kongshøj

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 13-02-02 13:56

Lars Kongshøj wrote:
> Stefan Bruhn wrote:
--SNIP--
> Oversættelsen kræver at perl er installeret, fandt jeg ud af på den
> hårde måde.

Hvad kræver _ikke_ perl ?

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-02-02 18:51

Jacob Gaarde wrote:

> --SNIP--
>
> Hvad kræver _ikke_ perl ?

Jeg kunne godt opremse nogle pakker, men det er der ingen mening i. En
Linux/Unix uden perl er vel som en cykel uden pedaler eller noget i den
stil.

Kan man overhovedet finde en Unix/Linux/*BSD, der ikke installerer perl som
standard?

Rasmus

[...] Note that 120 sec is defined in the protocol as the maximum
possible RTT. I guess we'll have to use something other than TCP
to talk to the University of Mars.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 14-02-02 08:25

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Kan man overhovedet finde en Unix/Linux/*BSD, der ikke installerer perl som
> standard?

Perl er ikke et af de klassiske unix-værktøjer. Det følger næppe med
mange af de kommercielle unix'er.

--
Lars Kongshøj