comboboks
Fra : Kim Roth

Dato : 11-02-02 15:34

Hej NG
Er der en kan fortælle hvordan jeg får mit tekst til at stå under hinanden i
en combo
f.eks

Jens Hansen København
Flemming Knudsen Århus

Jeg ville gerne have København og Århus til at stå under hinanden

Hilsen Kim Roth
VB 6.0

Fra : Rayman

Dato : 11-02-02 16:25

Jeg bruger Forms2.0 objecter, de findes i office pakken, og understøtter
columns, og så kan man sætte data med et array istedet for additem.

Fra : Carsten Suurland

Dato : 11-02-02 20:17

Hej Kim

Søg på SendMessage og LB_SETTABSTOP

/Carsten Suurland

Fra : Kim Pedersen

Dato : 12-02-02 15:55

Hej Kim

> Er der en kan fortælle hvordan jeg får mit tekst til at stå under
hinanden i
> en combo

Kig på http://www.mvps.org/vbnet/code/listapi/listboxtabs.htm . Her er
beskrevet hvordan du laver tabstops i en listbox. Den boks der kommer
frem ved dropdown i en combobox er en listbox, og ovenstående tip virker
derfor også med en combobox (du skal dog finde hWnd for denne dropdown
boks, hvilket kun kan gøres med subclassing, så det er lidt besværligt).
Men se på ovenstående side, så får du en ide om hvad du begiver dig ud
i. Ellers kan du kigge på forms2.0 objekt biblioteket som allerede
nævnt. Dog skal jeg lige sige, at der er nogle ret besværlige
distributions regler mht. til brugen af forms2 objekterne, da de er en
del af Office, og derfor ikke sådan bare uden lige må distribueres
sammen med dit program.

--
Venlig hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician

Fra : Kim Roth

Dato : 14-02-02 00:18

Hej

Tak for svarene, jeg tror at det lykkes for mig nu

Hilsen Kim Roth