Hvordan sikres at output fra en form er et~
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-02-02 19:49

Jeg er ved at lave en søgefunktion og i den forbindelse skal jeg skrive en
sætning der gør at output, der requestes fra en form altid er et tal, også
hvis brugeren - ved en fejltagelse - er kommet til at skrive bogstaver i
formfeltet. Jeg har forsøgt mig med nedenstående kode, der skulle sikre at
enten kommer der det tal, som brugeren skriver ud af formen, eller også
tallet 100:

<%
strAlderMax = CInt(Request.form("alderMax"))
if strAlderMax = "" then
strAlderMax2 = 100
Else
strAlderMax2 = strAlderMax
End if
%>

Men koden giver fejlmelding. Der er noget galt med "CInt", der ikke
bortsorterer alt andet end tal, som den skulle. Det skal altså skrives på
en anden måde, men hvordan?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-02-02 20:15

On Sun, 10 Feb 2002 19:48:40 +0100, "Jakob Munck"
<jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Jakob,

>strAlderMax = CInt(Request.form("alderMax"))

- Her har du lige gjort output fra formen til et tal, men i linien
herunder behandler du det som en streng

Prøv med:
strAlderMax = Request.form("alderMax")
If IsNumeric(strAlderMax) Then
intAlderMax = CInt(strAlderMax)
Else
intAlderMax = 100
End If

Good luck,
Jørn

Fra : Jakob Munck

Dato : 11-02-02 00:27

Så virker det bare. Tak endnu en gang til dig Jørn.

v.h.
Jakob Munck