Scanner utydeligt
Fra : Rasmus Zeuch

Dato : 10-02-02 19:06

Jeg har en scanner umax 1220P. med vistaScan V3,55

når jeg scanner bliver billederne meget utydelige, ligesom et kamera da ikke
er fokuseret.
hvad kan der være galt?

Jeg har lagt et billede her
http://home1.stofanet.dk/razer/roevsnaps/Tmp2.jpg

Mvh. Rasmus

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-02-02 08:48

"Rasmus Zeuch" <razer@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en scanner umax 1220P. med vistaScan V3,55
>
> når jeg scanner bliver billederne meget utydelige, ligesom et kamera da
> [...]

Enten har du slået "blur" eller "unsharpen" til i dit grafikprogram eller
scannersoftware, ellers må din scanner være defekt, så fokus er forrykket i
forhold til glaspladen.

Prøv at resette settings i dit scannersoftware.
Hvis det ikke hjælper, så prøv at scanne til et andet grafikprogram,
eksempelvis til Jasc Paint Shop Pro. Du kan downloade en trialversion fra
www.tucows.com eller finde den på cd'er fra næsten hvilket som
computermagasin.
Hjælper det heller ikke, er jeg alvorligt bange for, at din scanner er
defekt.

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Johannes Lauesen

Dato : 11-02-02 09:18

Det er måske et forsøg værd at "pudse" optikken/sensorene med finsprit og et
pudse skind.

Alternativt som Jesper skriver det kan være focus... så skal der justeres
lidt på mekanikken...
Den bliver nok aldrig som ny ved at justere, men at pudse den kan evt. give
den dens ungdoms kraft tilbage

Mvh Johannes

Fra : Rasmus Zeuch

Dato : 11-02-02 19:22

Jeg har prøvet lidt af vært snart.
photoshop, acdsee, paint

Jeg har også Pudset hvad jeg kunne se af optiske ting og sager. men det er
stadig det samme.

Den har også stået på et loft et år med meget kulde i vinteren og varme i
sommers. så jeg havde godt lidt på fornemelsen at den nok ikke stod til at
ræde.

Men tak for forslagende. jeg syntes det var forsøgene værd. for den scanner
ellers meget pænt, når man behandler den ordenligt

jeg tror jeg vil prøve en hp 4470c, selv om den er lidt pepperet.

Mvh. Rasmus