HP Deskjet 970Cxi/980Cxi og fotoprint??
Fra : Kent Christensen

Dato : 10-02-02 19:09

Hej

Jeg er på udkig efter en god printer, og jeg har efterhånden fået
indkredset det til to stk. - tror jeg nok. Jeg vil formentlig vælge
en HP Deskjet 970Cxi eller en HP Deskjet 980Cxi. Det bliver
nok en 980Cxi - men jeg overvejer det stadigt.

Spørgsmålet er så, er disse to printer gode nok til at udprinte
fotos i en flot kvalitet? Jeg har bestilt og fået tilsendt nogle
print-eksempler fra HP, og de ser ihvertfald meget lovende ud.
Jeg kan faktisk ikke se, at billederne ikke er taget med mit spejlrefleks-
kamera. Men nu gør forhandleren jo det heller ikke værre, end det
er - for nu at sige det på den måde. Derfor er jeg i tvivl.

Jeg vil nok først og fremmest bruge printeren til sort/hvid udskrift, men
jeg køber helt sikkert et digitalt kamera på et tidspunkt - og så skulle
printeren jo gerne kunne udskrive fotos i absolut flot kvalitet.

Der kunne jo være, der sidder én derude, der har en mening om
dette - og som måske ejer en af disse printere.

På forhånd tak.

Vh
Kent

Fra : Karsten Olesen

Dato : 10-02-02 22:21

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en HP Deskjet 970Cxi eller en HP Deskjet 980Cxi. Det bliver
> nok en 980Cxi - men jeg overvejer det stadigt.
*************

970 Cxi er en meget gammel model, ca. 2 år.
980 Cxi er væsentlig nyere, men de har dog samme
printmekanisme og jeg er sikker prisen er temmelig ens, så vælg 80'eren.
*************
> Spørgsmålet er så, er disse to printer gode nok til at udprinte
> fotos i en flot kvalitet? Jeg har bestilt og fået tilsendt nogle
> print-eksempler fra HP, og de ser ihvertfald meget lovende ud.
********
Samme kvalitet, største forskel er hastigheden samt
automatikfunktioner som papirtypeindicator.
********
> Jeg kan faktisk ikke se, at billederne ikke er taget med mit spejlrefleks-
> kamera. Men nu gør forhandleren jo det heller ikke værre, end det
> er - for nu at sige det på den måde. Derfor er jeg i tvivl.
*****
Det er det det handler om, god kvalitet.
*****

> Der kunne jo være, der sidder én derude, der har en mening om
> dette - og som måske ejer en af disse printere.

**********

Jeg valgte dog en HP DeskJet 960C som har fået
en ny støjsvag stepmotor samt har samme printsystem
som de andre HP printere, PhotoRett 3.
Så uanset om du vælger dyr/billig printer får
du samme fotokvalitet, selvom hastigheden og
funktionerne varierer..

MVH

Fra : Kent Christensen

Dato : 10-02-02 22:50

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:a46od4$1q26$1@news.cybercity.dk...

UDSNIT:
> ********
> *****
> Det er det det handler om, god kvalitet.
> *****

Hej Karsten - og mange tak for dit svar.

Jeg er måske tungnem, men vil det sige, at en HP Deskjet 980Cxi
er tilstrækkelig til udprintning af fotos i en flot kvalitet - efter din mening?

Vh
Kent

Fra : Karsten Olesen

Dato : 10-02-02 23:07

> Hej Karsten - og mange tak for dit svar.
>
> Jeg er måske tungnem, men vil det sige, at en HP Deskjet 980Cxi
> er tilstrækkelig til udprintning af fotos i en flot kvalitet - efter din
mening?

****************

Helt klart ja.
Fordelen ved HP er, at de bruger samme
teknik i print-delen, uanset om det er den billigste
eller dyreste deskjetprinter, pånær den billigere 800 serie
som vel også er på vej ud...

Men alternativt er der jo Epson hvis du kan li'
deres billige design, eller bedre, Canon's nyeste
modeller som er ret roste...men også ret pebrede...så
alt i alt er HP det bedste valg efter min mening..

Fra : reinhard

Dato : 30-03-02 23:56

"Karsten Olesen" skrev d. 10-02-02 22:21 dette indlæg :

> [...]
> som de andre HP printere, PhotoRett 3.
> Så uanset om du vælger dyr/billig printer får
> du samme fotokvalitet, selvom hastigheden og

Jeg har en HP Deskjet 990 Cxi, og en 895 cxi som er udmærkede printer,
990èren bruger FotoRet III, men må se sig slået på stregen af Epson
Stylus Photo 890 som ellers er billigere i anskaffelse. Den nuancerer
farverne bedre og giver en skarpere udskrift og stå ialt fuldstændig som
et foto fra laboratoriet. Jeg er dybt imponeret. Desuden kan du bruge
papir i ruller og har således ikke noget spild. Den kan også printe uden
kant. Jeg har næsten altid brugt HP igennem flere år, men har ændret
mening nu. Deres patroner er foriøvrigt også dyrere en Epsons. Prøv den.
MVH
Reinhard

http://www.kandu.dk/

Fra : Karin Hansen

Dato : 11-02-02 09:51

> [...]
> jeg køber helt sikkert et digitalt kamera på et tidspunkt - og så skulle
> printeren jo gerne kunne udskrive fotos i absolut flot kvalitet.

En arbejdskollega, der også er professionel fotograf, bruger HP 970Cxi til
at
printe fotografier på. Det er han meget tilfreds med, og han anbefalede mig
HP 970Cxi eller HP 980Cxi.
Jeg valgte så HP 980 Cxi , da det var en nyere model, og vi har printet en
del
foto fra vores Digital kamera, med godt resultat.

Mvh. Karin

Fra : Kent Christensen

Dato : 11-02-02 17:34

"Karin Hansen" <krh@post.dk> skrev i en meddelelse news:3c6785ec$0$62878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> del
> foto fra vores Digital kamera, med godt resultat.

Hej Karin.

Ja, når er professionel fotograf er tilfreds med en HP 970Cxi, så kan jeg vist
også godt være det . Som dig køber jeg nu nok også en HP 980Cxi.

Tak for dit svar.

Vh
Kent

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-02-02 21:29

> Ja, når er professionel fotograf er tilfreds med en HP 970Cxi, så kan jeg
vist
> også godt være det . Som dig køber jeg nu nok også en HP 980Cxi.
>
> Tak for dit svar.

***********

Jeg valgte en HP DeskJet 960C da den har samme design og billedkvalitet som
980'eren. Hastigheden er iøvrigt den samme både i sort/hvid og farve.

Eneste forskel er, at 980 har fabriksmonteret dobbeltsideudskriftsmodul
hvilket jeg sjældent vil bruge.

Kan dog købes i løs vægt til 960 også.

Prisforskellen er ca. 5-600 kroner afhængig af forhandler.

Er dêt merprisen værd ?

MVH

Fra : Kent Christensen

Dato : 11-02-02 22:08

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:a499ga$2qhq$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> hvilket jeg sjældent vil bruge.
>
> Kan dog købes i løs vægt til 960 også.
>
> Prisforskellen er ca. 5-600 kroner afhængig af forhandler.

Hej igen

Ja, det er det for mig. Jeg laver nemlig jævnligt brochurer og andre publikationer, og
der er det jo ret smart at kunne printe i duplex. Det giver mange muligheder.

Lige en ting, jeg ikke har tænkt på før. Min PC'er er en 300 Mhz MMX med 128 Mb
PC 100 SDRAM. Er der nogle problemer der? Det regner jeg ikke med, der er, for så
vidt jeg ved kræver en inkjet kun meget lidt af PC'eren.

Må jeg spørge, hvad du gav for din 960'er?

Vh
Kent

Fra : Kent Christensen

Dato : 11-02-02 22:13

- og så har jeg "kun" Win95. Altså skal PC'eren tilsluttes parallelt.

Vh
Kent

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-02-02 22:51

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> skrev i en meddelelse
> - og så har jeg "kun" Win95. Altså skal PC'eren tilsluttes parallelt.

*********

Intet problem, selvom jeg er forbavset over så hurtig
selv store filer blir' ført til print via USB.

Fra : Kent Christensen

Dato : 12-02-02 17:12

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:a49ea8$e1$2@news.cybercity.dk...
> Intet problem, selvom jeg er forbavset over så hurtig
> selv store filer blir' ført til print via USB.

Fint!

Tror du ikke den hurtige udprinting snarere skyldes printerens
96 MHz digitale processor?

Vh
Kent

Fra : Karsten Olesen

Dato : 12-02-02 21:23

> [...]
>
> Fint!
>
> Tror du ikke den hurtige udprinting snarere skyldes printerens

**********

Jo.
HP skriver også på deres sider, at denne labre RISC processor
har en stor del af æren for dette, og det er jo godt..
Men USB er også ganske hurtig sammenlignet med parallel,
men forskellen er næppe værd at skrive om når det kommer
til stykket, da man sjældent udskriver SÅ tunge emner...

MVH

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-02-02 22:53

> [...]

for så
> vidt jeg ved kræver en inkjet kun meget lidt af PC'eren.
>
> Må jeg spørge, hvad du gav for din 960'er?

Så er det praktisk med duplex-enheden.
Ingen problemer med dine specs.

En Inkjet kræver ikke mere eller mindre end eks. en laser(farveprinter).

Jeg gav 1279,- + moms for min.

MVH

Fra : JOHANSEN

Dato : 11-02-02 16:21

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> wrote in message
> [...]
> en HP Deskjet 970Cxi eller en HP Deskjet 980Cxi. Det bliver
> nok en 980Cxi - men jeg overvejer det stadigt.

CUT

Hvis du skal printe fotografier ud - så undersøg muligheden for at refill
patronerne selv.
- Taler af erfaring, det bliver enormt hurtigt enormt dyrt hvis patronerne
skal købes originale.

Jeg har selv en Epson SC 680 som udskriver meget flotte farvefotos, men den
larmer af h..... til. (det lyder som et jordskælv)
Endvidere er den meget langsom når kvaliteten skal være max.
Det har jeg fortrudt

De faktorer der betyder mest er:
- Godt papir - koster nemt 2-3 kr. / stk.
- Nem at refill selv - originale blækpatroner koster let 300-400 kr./stk.
(sort+farve)
- Hurtig og støjsvag udskrift - du kommer til at hade alt andet.
- Gode drivere - f.eks. har HP ikke ligefrem brilleret med deres XP drivere
til deres OfficeJet maskiner!

Mv.
Jens

Fra : Kent Christensen

Dato : 11-02-02 17:40

"JOHANSEN" <NEWS@Johansen.dk> skrev i en meddelelse news:3c67e145$0$238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

UDSNIT:
> [...]
> patronerne selv.
> - Taler af erfaring, det bliver enormt hurtigt enormt dyrt hvis patronerne

Ja, det vil jeg også prøve. Har kigget på http://www.trykspar.dk/ . Ser ud til
at være en rigtig god side.

Har du haft gode erfaringer med med refill? Er det let?

Vh
Kent

Fra : Mogens

Dato : 11-02-02 18:43

On Mon, 11 Feb 2002 17:39:39 +0100, "Kent Christensen" <Jacko@pc.dk>
wrote:

>Har du haft gode erfaringer med med refill? Er det let?

Hej

Det er både nemt og billigt at fylde den sorte farvepatron.
Første gang køber du et refill sæt og derefter er det nok
bare at købe en flaske blæk.

Den kulørte vil jeg derimod ikke anbefale at rode med.
Det er sgu for sjældent at det lykkes.
Så hellere købe en kompatibel patron eller en brugt farvepatron
som et firma har fyldt blæk på. Det koster det halve af hvad en
ny original patron koster og du slipper for en masse besvær.

Mvh Mogens

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-02-02 21:21

> [...]

> - Hurtig og støjsvag udskrift - du kommer til at hade alt andet.
> - Gode drivere - f.eks. har HP ikke ligefrem brilleret med deres XP

...men mere logiske drivere til bla. Windows 2000 skal man lede længe efter.
En fornem enkel installation, og 2-vejs kommunikationen mellem printer/PC
virker optimal, selv efter formattering af harddisken vises korrekt
blækstand i printeren...

Fra : Christian Dræby Kott~

Dato : 12-02-02 14:04

Hejsa

Her er et nok så relavant indslag omkring HP 970 og 980...
970 laver stiber/risninger på foto papir hvis man ser sådan lidt skårt på
papiret og med lidt lys refeks dertil.

Jeg ved ikke om HP har fiket det på 980 min den har i hvert fald fået en ny
papir transport mekanik.

Hvis det skal være en af de 2 så tag og tjek 980 for den stibe/risning fejl
først.

Fra : Kent Christensen

Dato : 12-02-02 17:21

"Christian Dræby Kottal" <genimaster@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a4b3tf$2dsj$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> papir transport mekanik.
>
> Hvis det skal være en af de 2 så tag og tjek 980 for den stibe/risning fejl

Hej, og tak for dit svar.

Er det noget du ved, at 970Cxi laver ridser? Er det ikke nærmere nogle
fejl i papiret eller en enkelt printer? Der skal nemlig ingenting til, før der
kommer ridser i Fotopapir. Det er nok heller ikke sandsynligt, at en
professionel fotograf (se Karin Hansens indlæg) ville være tilfreds med
en 970Cxi, hvis disse ridser var et generelt problem.

Vh
Kent

Fra : Karsten Olesen

Dato : 12-02-02 21:22

> [...]

> professionel fotograf (se Karin Hansens indlæg) ville være tilfreds med
> en 970Cxi, hvis disse ridser var et generelt problem.

Det må være et enkeltstående problem, ja, da
dette ellers ville blive nævnt i diverse tests, og
det har jeg ALDRIG oplevet på nogen moderne printer..

Fra : Karsten Olesen

Dato : 12-02-02 21:21

> [...]
ny
> papir transport mekanik.
>
> Hvis det skal være en af de 2 så tag og tjek 980 for den stibe/risning
*************

Har aldrig hørt/set den nævnte fejl.
Striberne kan meget vel være en driverbug.

Fra : Kent Christensen

Dato : 12-02-02 22:46

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:a4btm4$o20$2@news.cybercity.dk...

> Har aldrig hørt/set den nævnte fejl.
> Striberne kan meget vel være en driverbug.

Ja, Karsten, så tror jeg egentlig jeg er blevet overbevist om, at en
HP Deskjet 980Cxi vil være et godt valg til udprintning af fotos og
alm. dagligt brug. Og jeg har også lært noget om refill m.m.

Folk har virkelig været flinke til at svare på mit indlæg, og du har givet
et stort bidrag. Tak for det .

Jeg køber en 980Cxi meget snart.

Vh
Kent

Fra : Kent Christensen

Dato : 13-02-02 18:52

Hej Karsten

Ja - HP'eren er ikke købt endnu.

Gider du ikke lige se mit nye indlæg fra i dag d. 13/2?

Vh
Kent

Fra : pbh

Dato : 21-02-02 14:12

Hej

Måske lidt sent men har du kigget på HP960C, Jeg har den selv og er
meget tilfreds, den støjer ikke ret meget og printer utroligt flot på
alt papir,
prøv at se her:
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=C8932D

http://www.kandu.dk/