Opsætning af ADSL nybegynder
Fra : Sebastian O. Jensen

Dato : 10-02-02 00:30

Mit problem er at jeg ikke kan komme på internetet.

Jeg har installeret Red Hat 7.2
Jeg har en ADSL forbindelse (384/128) med en cisco 677 router hos Cybercity
Mit netkort er et "3Com ethernet3 ISA 3C509/3C509b9" som er forbundet
direkte med routeren.

Først har jeg kørt "Network Configurator" og tilføjet mit netkort.

Derefter kørte jeg "Internet Configuration Wizard" hvor jeg skrev mit
brugernavn og adganskode.

Når jeg så køre Mozilla og prøver gå ind på en side fortælder den mig at den
ikke kan finde siden

Hvad mere skal jeg gøre for at få det til at virke?

Jeg har læst i div. bøger for at finde ud af det, men desvære uden held.

Sebastian O. Jensen

Fra : Ove Lie

Dato : 10-02-02 00:39

Sebastian O. Jensen <Balle@ready.dk> skrev i
meldingsnyheter:a44b6p$1655$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Hvad mere skal jeg gøre for at få det til at virke?
>
> Jeg har læst i div. bøger for at finde ud af det, men desvære uden held.

Kanskje (måske?) du må legge inn dine navneoppslag i /etc/resolv.conf

ala:

nameserver <ip til den første>
nameserver <ip til den andre>

-Ove

Fra : Bo Simonsen

Dato : 10-02-02 01:08

In article <a44b6p$1655$1@news.cybercity.dk>, "Sebastian O. Jensen"
<Balle@ready.dk> wrote:

> [...]
>
> Først har jeg kørt "Network Configurator" og tilføjet mit netkort.
>
> Derefter kørte jeg "Internet Configuration Wizard" hvor jeg skrev mit

Ok der gik det galt, du skal blot sætte dit netkort i det der Network
Configuration til dhcp.

Bo Simonsen

Join the GNU Generation

Fra : Lars

Dato : 10-02-02 01:35

Sebastian O. Jensen wrote:

> [...]
>
> Hvad mere skal jeg gøre for at få det til at virke?
>
> Jeg har læst i div. bøger for at finde ud af det, men desvære uden held.

Jeg har lige prøvet at få Redhat på nettet i en uge uden det lykkedes
Nu kører jeg Mandrake 8.1 og det virkede med det samme.
Prøv at se på www.eksperten.dk under Linux -> netværk der er de svar jeg fik

Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-02 10:07

Den Sun, 10 Feb 2002 00:29:40 +0100 skrev Sebastian O. Jensen:
> [...]
>
>Først har jeg kørt "Network Configurator" og tilføjet mit netkort.
>
>Derefter kørte jeg "Internet Configuration Wizard" hvor jeg skrev mit

"brugernavn og adgangskode" - det lyder lidt som dialup (modem)
opsætning. Prøv at kigge efter en indstilling der hedder DHCP i stedet
for.

Mvh
Kent
--
Windows 2000 service pack 1 will fix 300 bugs - that leaves only 64700
to future service packs.

Fra : Sebastian O. Jensen

Dato : 10-02-02 12:11

"Sebastian O. Jensen" <Balle@ready.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad mere skal jeg gøre for at få det til at virke?
>
> Jeg har læst i div. bøger for at finde ud af det, men desvære uden held.

Jeg glemte vist at sige at jeg har sat den dhcp!!!