Lokal Netværk
Fra : Ole Westergård

Dato : 09-02-02 17:25

Jeg har netop fået installeret Netepress ADSL fra TDC, med Router og switch. Vi har to PC,ere tilkoblet, der kører fint på nettet. Den ene har Windows 98 SE med tilsluttet printer. Den anden Windows XP, den vil jeg gerne have til at kunne udskrive på printeren. Nogen forslag til at løse dette ?

Fra : news.tele.dk

Dato : 09-02-02 18:24

for nemhedens skyld så sæt printeren på din xp'er, den er bedre til at
understøtte netprint. men ellers skal du huske at lave deling af printer i
din kunfiguretion.

/jokke

Fra : Ole Pedersen

Dato : 09-02-02 22:39

Det kan gøres således:
1) På den maskine, hvor printeren er tilsluttet sørger du for i Netværk ->
Fil og printerdeling at afmærke feltet, der deler din printer
2) Så tager du Denne computer -> Printere. Højreklik på printeren og vælg
Egenskaber. - Vælg Deling og del den.
3) På den anden maskine: Tilføj printer. Vælg Netværksprinter. - Så skulle
du gerne kunne finde den første maskines printer.
Resten giver sig selv.

mvh
Ole Pedersen

PS. Husk at den første maskine skal være tændt, både når du installerer
printeren på den anden - og når du printer.