Underlig fejl.. Hjææælp.
Fra : Funky

Dato : 09-02-02 17:28

Håber der er nogen der gider at bruge noget af deres kostbare tid på at
hjælpe mig (er ved at rep min fars computer og han er ved at drive mig til
vanvid).

Oki, min fars maskine havde en Celeron 333 processor på et ukendt bundkort.

På et tidspunkt ville den så kun starte op i safemode, og efter at have
prøvet alt måtte jeg så formattere og installere på ny, men maskinen stopper
stadig under indlæsning af windows (har prøvet win 98 + ME)

Har prøvet kun med gfx kort, mobo, ram, og bundkort, men den stopper samme
sted hver gang.

Prøvede så at disable den interne cache på cpu'en og så ville den godt. Fino
så var det cpu'en der var strøget, og bestilte så en PII333 slot 1 cpu hjem.
Meeen nej, samme fejl

Der sidder 2 x 32 MB ramklodser i, og har prøvet at køre med en af gangen
men uden større held.

Derfor kan det være Motherboardet der har strøget eller hvadd kan der være
sket ?

En anden underlig til er at den starter den nye cpu op som PII 350 og jeg
kan ikke rigtigt vælge noget i bios (kun 100mhz bus). Jeg kan ikek se
hvilket mærke boardet er det eneste der står er dette.

Imellem pci slotsene 35 - 8828 - 02

Og oppe ved cpu - JP 7 CPU freq og så hvor jeg kan stille x 3 - x 3,5 - x
4 - x 4,5 - x 5 men kan heller ikke se disse jumpers nogen steder.

Nogen der ved hvilket board det er ?

MVH Frank

Fra : Leony

Dato : 09-02-02 20:26

"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvilket board det er ?

Når computeren starter (mens du kan komme i BIOS) op står der en række tal
nede i venstre hjørne, disse kan identificere dit mobo.
Tryk pause/break knappen for at standse booten, skrive tallene ned.
I bundkortgruppen er de helt fænomenale til at finde ud af hvilket bundkort
du har.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Funky

Dato : 10-02-02 09:55

> [...]
> Tryk pause/break knappen for at standse booten, skrive tallene ned.
> I bundkortgruppen er de helt fænomenale til at finde ud af hvilket

k, det prøver jeg så snart jeg kommer hjem til "den gamle"

MVH Frank

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 09-02-02 22:01

> [...]
>
> Og oppe ved cpu - JP 7 CPU freq og så hvor jeg kan stille x 3 - x 3,5 - x
> 4 - x 4,5 - x 5 men kan heller ikke se disse jumpers nogen steder.

Jeg udførte lige en hurtig søgning på google og fandt følgende side:
http://service.tandex.com/zips/biosslot1_pga370.html

kig under Intel 440BX, model BXA828D.

Mvh. Jess Nygaard Pedersen

Fra : Funky

Dato : 10-02-02 09:57

> Jeg udførte lige en hurtig søgning på google og fandt følgende side:
> http://service.tandex.com/zips/biosslot1_pga370.html
>
> kig under Intel 440BX, model BXA828D.

Taaakker, håber at det kan løses ved en bios upgrade

Der er ingen jumpers hvor jeg kan stille bushastighed på mobo, og i biosen
kan jeg kun vælge 100mhz bus frekvenser.

MVH Frank

Fra : Qaqa

Dato : 09-02-02 23:38

Prøv at checke hvad dato der er i bios, havde det samme problem
med en gammel p100 der stoppede installationen hver gang cd-key'en
var skrevet ind, det viste sig at datoen i bios var sat til år 2096 og det
kunne maskinen/windows ikke klare.

Qaqa

Fra : Funky

Dato : 10-02-02 09:58

> [...]
> med en gammel p100 der stoppede installationen hver gang cd-key'en
> var skrevet ind, det viste sig at datoen i bios var sat til år 2096 og det

En af de få ting jeg ikke har tjekket.

Prøver lige

MVH Frank