/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Trådløst netværk...
Fra : Nej


Dato : 09-02-02 16:20

Hey!
Jeg kunne godt tænke mig at have trådløst netværk på min bærbar.
Jeg har:
*ADSL-Modem, som er sat til en HUB.
*WinXp på den bærbare, kan have indflydelse på netkortet med hensyn til
drivere.

Okaj, så har jeg brug for et access point og et trådløst netværkskort(?).
Jeg har fundet følgende 2 produkter, og ville bare høre, om de virker
sammen, eller om I kender andre produkter(som er mindst lige så gode og
samtidig ikke koster mere):
* (Trådløst netværkskort)
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwad/netl848-441-499.html
* (Access point)
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwap/netlswap11.html

Jeg tænker også en del på hvor langt de kan række. Min bærbare computer
skulle gerne kunne være på nettet, selvom der er et par vægge imellem..

-Anders



 
 
Bjarke Hansen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-02-02 16:30

"Nej" <æmann@lort.kom> wrote in message
news:3c653dfd$0$62861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg kunne godt tænke mig at have trådløst netværk på min bærbar.

Ja det ville jo være luxsus

> Jeg har:
> *ADSL-Modem, som er sat til en HUB.
> *WinXp på den bærbare, kan have indflydelse på netkortet med hensyn til
> drivere.

Der var en test af wireless til hjemmet hos www.ing.dk

Det eneste de fik til at virke med XP var netop Linksys´s system

Som også virker som en kvalitets løsning.

>
> Okaj, så har jeg brug for et access point og et trådløst netværkskort(?).

Jo

> Jeg har fundet følgende 2 produkter, og ville bare høre, om de virker
> sammen, eller om I kender andre produkter(som er mindst lige så gode og
> samtidig ikke koster mere):
> * (Trådløst netværkskort)
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwad/netl848-441-499.html
> * (Access point)
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwap/netlswap11.html

Du skal vælge Linksys´s eget kort, som koster ~ 200 mere... Men linksys har
i det hele taget bedre dækning, ifl det man har hørt.

>
> Jeg tænker også en del på hvor langt de kan række. Min bærbare computer
> skulle gerne kunne være på nettet, selvom der er et par vægge imellem..

Hvis du plasere access´en et godt og centralt sted. Kan du vel godt få
dækning i hele huset....

Man kan jo også montere ekterne antenner til Linksys´en... Så man ligefrem
kan gå flere kilometer ud i "marken" så¨frem der er frit udsyn....



Bjarke Hansen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-02-02 16:39

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3c654086$0$17226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det eneste de fik til at virke med XP var netop Linksys´s system

Der er installations vejledning her:

ftp://ftp.linksys.com/pdf/wpc11v25xp.pdf



Nej (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Nej


Dato : 09-02-02 17:01

Okay, det vil jeg prøve.

-Anders



Nej (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Nej


Dato : 09-02-02 17:07

Kortet har fået meget ros af forskellige anmeldere, men brugerne har
bemærket at kortet har en ringe rækkevidde og anbefaler generelt at købe
Orinoco kortet i stedet.
Du kan hoppe til en anmeldelse af produktet på practicallynetworked.com ved
at klikke i venstre side.
---
Det læste jeg lige på proconsult.dk
(http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwad/netlswpc11.html) er det
sådan et kort, du mener jeg skal købe? Jeg valgte netop Orinoco kortet, pga.
den kommentar.

-Anders



Bjarke Hansen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-02-02 18:31

"Nej" <æmann@lort.kom> wrote in message
news:3c6548fd$0$250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det læste jeg lige på proconsult.dk

Hmm, nåårr ja,, Det havde jeg ikke lige set..

Men så er det jo om de 2 ting kan arbejde sammen... men det kan det jo nok.

Hvor mange computere har du forreten med dit netværk nu?

Du har vel Ip adresser nok til TDC bredbånd??



Nej (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Nej


Dato : 09-02-02 23:29

Jep, jeg har nok ip'er. Jeg har lige købt 2 mere..

> "Nej" <æmann@lort.kom> wrote in message
> news:3c6548fd$0$250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Det læste jeg lige på proconsult.dk
>
> Hmm, nåårr ja,, Det havde jeg ikke lige set..
>
> Men så er det jo om de 2 ting kan arbejde sammen... men det kan det jo
nok.
>
> Hvor mange computere har du forreten med dit netværk nu?
>
> Du har vel Ip adresser nok til TDC bredbånd??
>
>



Bjarke Hansen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-02-02 18:37

"Nej" <æmann@lort.kom> wrote in message
news:3c6548fd$0$250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du kan hoppe til en anmeldelse af produktet på practicallynetworked.com
ved
> at klikke i venstre side.

Prøv evt at høre Proconsult hvad de skal have for linksys´en med Router og 4
ports Switch... Det en meget mere fremtidssikriet løsning. Hvis du fx vil
have Fast Ip med videre.... på
http://practicallynetworked.com/pg/wireless_guide_index.asp står der at den
kun koster 7 $ mere.



Christian E. Lysel (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 09-02-02 18:14

Nej wrote:

> Okaj, så har jeg brug for et access point og et trådløst netværkskort(?).


Nej, da du har to noder kan du nøjes med to trådløse netværkskort, det
er ikke et must at du køber et access point (hermed kan du sparer mange
penge :)


Bjarke Hansen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-02-02 18:25

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message
news:3C6558D5.8000504@example.net...

> Nej, da du har to noder kan du nøjes med to trådløse netværkskort, det
> er ikke et must at du køber et access point (hermed kan du sparer mange
> penge :)

Mange penge? 800 kroner, og en konstandt tændt computer?

Det er vist opså 3coms netkort, som IKKE kan køre sådan.. Kun enkelte kort.



Christian E. Lysel (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 09-02-02 18:39

Bjarke Hansen wrote:

>>Nej, da du har to noder kan du nøjes med to trådløse netværkskort, det
>>er ikke et must at du køber et access point (hermed kan du sparer mange
>>penge :)
> Mange penge? 800 kroner, og en konstandt tændt computer?


Hvilket access point koster 800 kroner? De plejer at ligge i 1000-2000
kr. prisklassen.


> Det er vist opså 3coms netkort, som IKKE kan køre sådan.. Kun enkelte kort.


Hvorfor kan du ikke kører med to 3com kort, uden accesspoint?


Bjarke Hansen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-02-02 19:10

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message
news:3C655EAF.1040601@example.net...
>>(hermed kan du sparer mange
> >>penge :)

> > Mange penge? 800 kroner, og en konstandt tændt computer?
>
>
> Hvilket access point koster 800 kroner? De plejer at ligge i 1000-2000
> kr. prisklassen.

Man kan kun SPARE 800 kroner....

2 stk netkort 1200 stk... = 2400 kroner...

1 stk. netkort + accsess point, 1200 + 2100 = 3300, 900 Kroner dyrere....

Og man kan så nemt dele med naboen eller udvide...



Christian E. Lysel (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 09-02-02 23:33

Bjarke Hansen wrote:

>>Hvilket access point koster 800 kroner? De plejer at ligge i 1000-2000
>>kr. prisklassen.
> Man kan kun SPARE 800 kroner....


Manden spurgte til en billig løsning.

Hvis han senere får brug for at udvide kan han altid købe en accesspoint.

Dog undre det mig at 3com på deres site, har et rådgivningssystem på
deres site. I dette tastede jeg ind at jeg har 2 bærbar der ikke kører
ethernet og intet andet. Systemet anbefalder jeg køber 2 stationer og 1
accesspoint... skummelt når man kan nøjes med 2 stationer.

Vil accesspointen virke hvis dens interface ikke er tilsluttet en
ethernet grænseflade?


Bjarke Hansen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-02-02 23:38

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message
news:3C65A3A5.6070801@example.net...

> Manden spurgte til en billig løsning.
>
> Hvis han senere får brug for at udvide kan han altid købe en accesspoint.

Jaeh,, men hvem vil det, hvis man har TDC bredbånd og nok IP´ere... Så man
skal til at rode med routing på en computer..

>
> Dog undre det mig at 3com på deres site, har et rådgivningssystem på
> deres site. I dette tastede jeg ind at jeg har 2 bærbar der ikke kører
> ethernet og intet andet. Systemet anbefalder jeg køber 2 stationer og 1
> accesspoint... skummelt når man kan nøjes med 2 stationer.

Det er jo nok fordi, som man har hørt at 3coms produkter SKAL køre via et
accesspoint..

Men dog så ser det ud til at man godt kan med 3Com AirConnect 11 Mbps
Wireless LAN PCI Card kortet... Men ikke med PC kortne til bærbare....

Se evt på www.proconsult.dk hvilke kort der understøtter punkt til punkt...

>
> Vil accesspointen virke hvis dens interface ikke er tilsluttet en
> ethernet grænseflade?

Det vil man da stærk gå ud fra....



Dennis Pedersen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-02-02 21:57


"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message
news:3C655EAF.1040601@example.net...
> Bjarke Hansen wrote:

> > Det er vist opså 3coms netkort, som IKKE kan køre sådan.. Kun enkelte
kort.
>
>
> Hvorfor kan du ikke kører med to 3com kort, uden accesspoint?

Jeg har et 3com kort og de kan IKKE køre mod hinnanden, du SKAL have et
Accespoint ellers virker det IKKE..

/Dennis



Nej (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Nej


Dato : 09-02-02 23:30

Så fik vi vidst lige DET sat på plads :)

>
> > > Det er vist opså 3coms netkort, som IKKE kan køre sådan.. Kun enkelte
> kort.
> >
> >
> > Hvorfor kan du ikke kører med to 3com kort, uden accesspoint?
>
> Jeg har et 3com kort og de kan IKKE køre mod hinnanden, du SKAL have et
> Accespoint ellers virker det IKKE..
>
> /Dennis
>
>



Bjarke Hansen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-02-02 23:33

"Nej" <æmann@lort.kom> wrote in message
news:3c65a2db$0$22342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så fik vi vidst lige DET sat på plads :)

Hvilket?



Christian E. Lysel (10-02-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 10-02-02 11:55

Nej wrote:

> Så fik vi vidst lige DET sat på plads :)


Wi-Fi Interoperability Test Plan Version 1.1a fra
http://www.wi-fi.com/interoperability.asp siger ellers noget andet.

På side 34 kan du se figure 2, "Passive scan test Configuration SI2".

Denne configuration er uden AP (accesspoint) men med en station der
testes og 3com's station som referencesystem og dette skal virke for at
man sige man er Wi-Fi kompetibelt.


Christian E. Lysel (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 09-02-02 23:22

Dennis Pedersen wrote:

>>Hvorfor kan du ikke kører med to 3com kort, uden accesspoint?
> Jeg har et 3com kort og de kan IKKE køre mod hinnanden, du SKAL have et
> Accespoint ellers virker det IKKE..


Er du sikker?

3com siger deres hardware er Wi-Fi kompetibelt.

For at kunne opnå denne status skal to stationer kunne snakke sammen.

Download "Test Matrix" (som også hedder Wi-Fi Interoperability Test Plan
Version 1.1a) fra http://www.wi-fi.com/interoperability.asp .
På side 34 kan du se figure 2, "Passive scan test Configuration SI2".

Denne configuration er uden AP (accesspoint) men med en station der
testes og 3com's station som referencesystem og dette skal virke for at
man sige man er Wi-Fi kompetibelt.


Dennis Pedersen (10-02-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 10-02-02 14:26


"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message
news:3C65A122.4040406@example.net...
> Dennis Pedersen wrote:
>
> >>Hvorfor kan du ikke kører med to 3com kort, uden accesspoint?
> > Jeg har et 3com kort og de kan IKKE køre mod hinnanden, du SKAL have et
> > Accespoint ellers virker det IKKE..
>
>
> Er du sikker?
>
> 3com siger deres hardware er Wi-Fi kompetibelt.

Jeg kunne ikke få det til at funke dengang jeg prøvede.
Kortet blinker på med et bestemt mønster når der ikke er et accespoint
indenfor rækkevide og det var præcis dette mønster jeg oplevede med 2 kort..
Det står også så vidt jeg husker på kassen til selve netkortet det kræver et
accespoint. Efter at have lsæt det også opgav jeg at lede efter mystiske
indstillinger..
Så hvis de skulle kunne snakke sammen bare 2 kort har 3com ihvertfald gjort
sit til at sløre det ;)

/Dennis



Christian E. Lysel (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 09-02-02 23:41

Christian E. Lysel wrote:

> Nej, da du har to noder kan du nøjes med to trådløse netværkskort, det
> er ikke et must at du køber et access point (hermed kan du sparer mange
> penge :)


F..., hvad er det jeg skriver, manden har jo en ADSL router på en hub,
og bærbar.

Da den ene node ikke er en arbejdsstation, _skal_ han have et
accesspoint og en station til den anden node der er en arbejdsstation :)

Anyway, jeg vil stadigvæk påstå at man kan få to 3com stationer til at
snakke sammen uden en accesspoint.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste