Hjælp til inst. af CGI på IIS5 server
Fra : Torben Jensen

Dato : 09-02-02 14:21

Hej
Jeg vil gerne have inst. CGI Perl5 på min w2k server hvor jeg også kører iis
5, jeg har downloadet stable.zip fra perl's hjemmeside men jeg syntes ikke
rigtig jeg kan se hvordan jeg kommer videre efter udpakningen

Kan du guide mig igennem, eller kender du en god side hvor det står godt
beskrevet.

PS. kommer SSI også til at virke når man har inst. perl5 eller skal det
inst. ved siden af

Med venlig hilsen

Torben

Fra : ratatosk

Dato : 09-02-02 15:08

On Sat, 9 Feb 2002 14:21:29 +0100, "Torben Jensen"
<scorpenge@hotmail.com> wrote:
>Jeg vil gerne have inst. CGI Perl5 på min w2k server hvor jeg også kører iis
>5, jeg har downloadet stable.zip fra perl's hjemmeside men jeg syntes ikke
>rigtig jeg kan se hvordan jeg kommer videre efter udpakningen

stable.zip indeholder svjh kun kildekoden til Perl - dvs. du skal selv
i gang med compileren.

På W2k vil jeg anbefale at du bruger en fiks og færdig Perl 5.6.1 fra
ActiveState (www.activestate.com). Kombineret med Plex-modulet kan du
få en IIS med Perl til at køre _næsten_ lige så fedt som en Apache med
mod_perl. (Selvom den sidste løsning efter min mening er _klart_ at
foretrække... jeg er bare tvunget til at få skidtet til at køre på
winsucks på arbejdet )