VPN, win98 og modem
Fra : Rune Zimmermann

Dato : 09-02-02 14:02

Hej NG.
Ifølge win98 help, skulle man kunne oprette en VPN forbindelse ved at man
ved siden af sin modem opkobling laver endnu en forbindelse i hvilken man
ved valg af enhed vælger VNP. Det kan jeg bare ikke, jeg kan kun vælge en
modem.
Nogen foreslag?

Rune Zimmermann

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-02-02 14:10

"Rune Zimmermann" <rune@spiffer.dk> skrev i en meddelelse news:a436k4$c72$1@sunsite.dk...
> [...]
> ved valg af enhed vælger VNP. Det kan jeg bare ikke, jeg kan kun vælge en

Kan du ikke vælge "Microsoft VPN Adapter" ?

Men måske skal det først installeres (ellers kan man jo ikke køre det):
Kontrolpanel -> Tilføj/fjern programmer -> Windows Installation
-> Kommunikation -> Virtuelt, privat netværk.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 09-02-02 14:32

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message
> [...]
> Kontrolpanel -> Tilføj/fjern programmer -> Windows Installation
> -> Kommunikation -> Virtuelt, privat netværk.

FINT! så langt så godt!
Så er der så problemet med protokollerne.
Det gælder både for den maskine der kører 98 med modem, og XP maskinen med
adsl. De påstår at protokollerne ikke passer sammen.

Rune Zimmermann

Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 09-02-02 19:53

> Kan du ikke vælge "Microsoft VPN Adapter" ?

Lyder som en dårlig idé at køre VPN på dén måde ?
Hvilke protokoller bliver tunnellen i ?
Sikkert PPTP....???

--
Hilsen