Sikkerhet i Mandrake 8.1
Fra : Terje Henriksen

Dato : 08-02-02 18:03

Når jeg forandrer sikkerhet fra lav til medium i controlsenter/sikkerhet
trykker ok,lukker dialogboksen og åpner den igjen står sikkerhet på lav
igjen.
Det kommer opp en melding om at sikkerhet forandres fra lav til medium.
Er det noen som kan fortelle meg hva som er feil?
Alle forslag mottas med takk
Hilsen
Terje Henriksen
mellomgarden@world-online.no

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-02 19:03

Terje Henriksen <mellomgarden@world-online.no> wrote:
> Når jeg forandrer sikkerhet fra lav til medium i controlsenter/sikkerhet
> trykker ok,lukker dialogboksen og åpner den igjen står sikkerhet på lav
> igjen.

Jeg kan desvaerre ikke hjaelpe dig, men jeg synes det er skraemmende at
mange sikkerhedsprodukter efterhaanden tilbyder "lav", "mellem" og
"hoej" sikkerhed i stedet for at give mulighed for at starte de services
man nu har brug for.

Hvordan Mandrake (eller Red Hat eller ..) paa nogen maade kan forudsige
hvad hver af deres brugere betragter som "lav", "mellem" og "hoej"
sikkerhed gaar over mit hoved. Alene paa det grundlag ville jeg kraftigt
overveje om jeg har fat i et produkt der kan moede mine krav.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 09-02-02 12:46

In article <slrna684m8.1ft6.a@C-Tower.Area51.DK>, "Alex Holst"
<a@area51.dk> wrote:

> [...]
> sikkerhed gaar over mit hoved. Alene paa det grundlag ville jeg kraftigt
> overveje om jeg har fat i et produkt der kan moede mine krav.

En bruger der tager sikkerhed alvorligt, vil sikkert sætte sig ind i et
ipfilter (iptables eller ipchains). Desuden vil han lukke for de services
han ikke bruger (i Redhat kan det gøres let, fra ntsysv).

Plus han vil fjerne de prædefinere firewall regler.

Bo Simonsen

Join the GNU Generation

Fra : DUdsen

Dato : 09-02-02 14:21

Alex Holst wrote:

> [...]
> sikkerhed gaar over mit hoved. Alene paa det grundlag ville jeg kraftigt
> overveje om jeg har fat i et produkt der kan moede mine krav.

Det kan de heller ikke men bægge systemer retter sig til dels imod folk det
ikke gider læse tykke manualer og få at give disse brugere en fornemmelse
af at de har kontroll over systemet er denne 3delte skala indført
I realiteten er dens eneste funktion at sætte hvordan systemets default
filrettigheder skal værre skal alle have læse adgang til alt skal alle kon
have læse adgang til egne dokumenter.
Efter systemet er instaleret er funktionen ubrugelig. så er man nødt til at
bruge den gammeldavs måde med at læse manualen og slå deamoner fra.

Fra : Cerberus

Dato : 09-02-02 22:43

hmm, det samme sker i min, men her står den bare på welcome crackers, som
man kan sige sig selv er det laveste niveau.