ping
Fra : A. Hansen

Dato : 08-02-02 17:34

Halløjsa

Er der nogen venlige sjæle som kan fortælle mig, om det kan lade sig gøre at
lave et program i VB som kan pinge forskellige ip-adresser, eller host-navne
?
og kan det lade sig gøre at lave noget som kommer med ca. samme output som
f.eks nbtstat og nslookup ?

Hvis det er muligt, hvordan gør man så :)

På forhånd tak

/Allan

Fra : Kim Pedersen

Dato : 08-02-02 18:51

Hej Allan
> [...]
> med ca. samme output som f.eks nbtstat og
> nslookup ?
>
> Hvis det er muligt, hvordan gør man så :)

Kast et stykke blik på http://www.mvps.org/vbnet/code/network/ping.htm .
Der finder du svaret på dit spørgsmål.

Venlig hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician