Fil / print-deling w2k-w2k
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 08-02-02 16:39

Hej NG!

Jeg kan se at dette er et emne der har været på banen rigtig mange gange.
Jeg vil dog tillade mig at prøve igen, da jeg ikke kan få det til at
fungere.

Jeg har 2 W2K-maskiner, en bærbar og en stationær. Den bærbare er tilmeldt
domæne (bruger den på arbejde), den stationære er jeg ikke interesseret i at
have tilmeldt domæne. Min ruter herhjemme kører DHCP og derfor ingen
problemer med bare at 'plugge' den bærbare på når jeg kommer hjem.

SPM: Hvad skal der til for at dele mapper (begge veje) samt printer som
sidder på stationær pc.?

Jeg håber der findes en løsning hvor jeg ikke skal melde den bærbare ud af
domænet og ind i workgroupen.

Mvh.

Niels Henrik Egebjerg

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 08-02-02 17:48

Hej Niels

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3c63f179$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> problemer med bare at 'plugge' den bærbare på når jeg kommer hjem.
>
> SPM: Hvad skal der til for at dele mapper (begge veje) samt printer som

Opret bærbar-brugeren på den stationære og stationær-brugeren på den bærbare,
eller enable Guest. Lav nogle fil/printer shares og connect til dem. Hvis NETBIOS navnet
ikke kan findes, kan du prøve at connecte på IP adressen.

> Jeg håber der findes en løsning hvor jeg ikke skal melde den bærbare ud af
> domænet og ind i workgroupen.

Ikke nødvendigt.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 08-02-02 21:35

> [...]
NETBIOS navnet
> ikke kan findes, kan du prøve at connecte på IP adressen.

Jeg prøver at mappe \\192.168.1.3\sharenavn

Jeg får beskeden "Det tilføjede netværksdrev kunne ikke oprettes.... ikke
nogen logon-servere til rådighed der kan behandle logonanmodning."

- Har aktiveret udskrift og fil-deling
- har oprettet bruger med samme navn på stationær

hvorfor kører jeg fast her?

mvh

Niels Henrik

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 08-02-02 22:42

Hej Bjarne!

Jeg loggede på domænet offline. Det duede ikke. Når jeg logger på PC'en
fungerer det.

Tak for hjælpen!