At lave blå mærker i flash 5
Fra : Nocturno Culto

Dato : 08-02-02 16:21

Jeg har et billede af en person. Musen er udskiftet med en knytnæve. Når man
trykker på musen slår knytnæven på personen.

Spørgsmålet er: Hvordan får jeg et museklik til at efterlade et blåt mærke ?
Jeg har prøvet at udskifte en del af billedet med et der var ændret i
photoshop, men det er ikke en holdbar løsning, da folk skal kunne trykke
hvor de har lyst til og så mange gange de har lyst til, og efterlade flere
og flere mærker.

--
Nocturno Culto
http://www.jesspar.dk/

Fra : Bo Dudek

Dato : 08-02-02 16:56

>Jeg har et billede af en person. Musen er udskiftet med en knytnæve. Når man
>trykker på musen slår knytnæven på personen.
Du er da en voldsom kal.. ;)

>Spørgsmålet er: Hvordan får jeg et museklik til at efterlade et blåt mærke ?
er det ikke bare at lave et blåt mærke i Photoshop.. importere det som
jpg, og placere denne i et mc. når brugeren trykker, skal dette mc
bare duplikeres og placeres ved musen x,y :)

Mvh
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk

Fra : Nocturno Culto

Dato : 08-02-02 17:26

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> wrote
> er det ikke bare at lave et blåt mærke i Photoshop.. importere det som
> jpg, og placere denne i et mc. når brugeren trykker, skal dette mc
> bare duplikeres og placeres ved musen x,y :)

Jo, men spørgsmålet er om det kommer til at se realistisk ud. I Photoshop
er det nemt - der kan man bare bruge "overlay" eller "multiply" og så ser
det ret godt ud, men i Flash er det nærmeste jeg kommer noget realistisk
hvis jeg piller ved alpha, men det er ikke helt godt nok.
--
Nocturno Culto
http://www.jesspar.dk/

Fra : Stig Hamstad

Dato : 08-02-02 17:03

Det finnes sikkert enklere måter, men jeg prøver.

Fyll opp bildet av personen med blå merker i et rutenett eller noe lignende.
Disse blå merkene gjør du så om til buttons, og deretter til movieclips.
Sett alle movieclips til _alpha = 0 eller i den framen hvor bildet er. Hver
knapp gis så den egenskap at den (Movieclipet den befinner seg i) blir
synlig når den klikkes på. (_alpha = 100 evt. 75 e.l.)

Det blir kanskje mange knapper og MCs, men jeg tror det skulle virke.

Stig

Fra : LeifStyle

Dato : 08-02-02 17:03

Hvad med:

Duplicate Movie Clip ("et_eller_andet_target", "blabla", noget)

og noget

On (Press)
Set Property ("dublikaten", Visibility) = True
End On

Måske?

God weekend,
LeifStyle