Rep. af ødelagt CPU kerne !!!
Fra : OBL

Dato : 08-02-02 10:51

Er der nogle der ved om man kan reparere en
AMD (XP) kerne der er slået mikroskopiske flige af kanten,
efter forkert montering af køleren.

Kan man evt. lukke den med lak eller andet.

Disse AMD XP er MEGET følsomme, PAS PÅ !!!

Sende gerne også svaret til mig på denne adresse:
superfreak@email.dk

Taknemmeligheden kender ingen grænser
Peter

Fra : Henri Mon Pessat

Dato : 08-02-02 11:07

On Fri, 8 Feb 2002 10:50:41 +0100, "OBL" <obl@obl.co> wrote:

> [...]
>
>Kan man evt. lukke den med lak eller andet.
>
>Disse AMD XP er MEGET følsomme, PAS PÅ !!!
>
>Sende gerne også svaret til mig på denne adresse:

Du spurgte om præcis det samme i overclocking gruppen igår
og der fik du masser af svar.

De svar bliver altså ikke mere positive af at du spørger igen
i en anden gruppe.

Du har smadret CPU'en og der er IKKE noget at gøre ved det.

EOD

Mvh HMP

Fra : OBL

Dato : 08-02-02 11:56

Jya man
men meddelsen + svar kom ikke op på min NG, heller ikke idag,
undrer hvorfor !!!

Fra : Frenzy

Dato : 08-02-02 11:18

"OBL" <obl@obl.co> wrote in message
> Er der nogle der ved om man kan reparere en
> AMD (XP) kerne der er slået mikroskopiske flige af kanten,
> efter forkert montering af køleren.
>
> Kan man evt. lukke den med lak eller andet.

hvis du har den flig der er slået af kan du bruge noget sekundlim til at
lime den på igen....så skulle den cpu være så god som ny! prøv det....

:)

Fra : Wizeguy

Dato : 08-02-02 11:55

"Frenzy" <Sp@m.com> wrote in message
> "OBL" <obl@obl.co> wrote in message

> hvis du har den flig der er slået af kan du bruge noget sekundlim til at
> lime den på igen....så skulle den cpu være så god som ny! prøv det....
>
> :)

*LOL* Eller også kan han bare smadre den helt med en lægtehammer og derefter
lime den sammen igen med noget "Carlsen's klister"

Fra : Hans

Dato : 08-02-02 12:14

"Frenzy" <Sp@m.com> skrev i en meddelelse
> hvis du har den flig der er slået af kan du bruge noget sekundlim til at
> lime den på igen....så skulle den cpu være så god som ny! prøv det....

Det er godt at AMD har lagt de mindst vigtige funktioner på XP'eren ud i
hjørnerne....

mvh
Hans

Fra : TDC

Dato : 08-02-02 15:55

Tak for alle de seriøse svar,
Spørgsmålet var måske åndsvagt men
omkring kernen er der jo faktisk et lag glasagtigt isolering,
og hvis det kun var det der var brudt kunne det måske lade sig gøre at
'forsegle' det igen, da kølepastaen måske er ledende, med følgende
kortslutning.

Lyder det helt forkert ????

OBL

Fra : Flare

Dato : 08-02-02 17:51

Virker den?

Flare

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 08-02-02 20:52

> [...]
> og hvis det kun var det der var brudt kunne det måske lade sig gøre at
> 'forsegle' det igen, da kølepastaen måske er ledende, med følgende

Tjoh ja det gør det...

Kølepasta er ikke elektrisk ledende.

Og problemet med en ødelagt kerne er at der er kommet ilt til CPU'ens indre
og så er den færdig i løbet at ganske kort tid. Uden mulighed for redning.
Hvis kernen er beskadiget og den ikke virker kan du bruge den som brevpresse
eller til at lægge på folks stole så de stikker sig i røven. Den har ingen
værdi som CPU længere.

Claus