TDC firewall
Fra : Marianne Jespersen

Dato : 08-02-02 00:24

Har TDC egentlig ikke slået firewall til automatisk hvis man oprette ADSL
jeg formoder en hardware firewall nede på der hvor de sender derees signaler
fra eller er det bare mig der er forkert på den

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-02-02 00:23

Marianne Jespersen wrote:

> Har TDC egentlig ikke slået firewall til automatisk hvis man oprette ADSL
> jeg formoder en hardware firewall nede på der hvor de sender derees signaler
> fra eller er det bare mig der er forkert på den

Hvilken ADSL løsning fra TDC snakker vi om?

Hvilket produkt har du købt, og evt. hvilke udvidelser?

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 08-02-02 12:55

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C630C59.3@example.net...

ADSL

> Hvilken ADSL løsning fra TDC snakker vi om?
> Bredbånd 256/128
> Hvilket produkt har du købt, og evt. hvilke udvidelser?
Godt-I-gang

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-02-02 01:28

Marianne Jespersen wrote:

> [...]

ADSL Bredbånd, indeholder ingen firewall, så-vidt-jeg-husker. Derimod er
det en modem løsning, hvor din klient får en offentlig IP adresse af
TDC. Denne IP adresse er frit tilgændelig.

Man har mulighed for at få en sikkerhedspakke, der "kun" består af en
software firewall.

Endvidere kan man selv sætte en hardware firewall op.

Men TDC har ikke en central firewall der beskytter dig.

Dog bør det ikke være noget problem hvis du sætter din maskine
fornuftigt op, således at kun de nødvendige services kører. Fx giver det
ikke mening af installere en webserver hvis du ikke bruger denne, ej
microsoft fildeling, etcetera.

Hvis du laver en "netstat -na", hvad giver denne da?

> Godt-I-gang

"Godt-I-gang" er en teknikker der kommer ud og hjælper med opsætningen.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 08-02-02 11:56

Marianne Jespersen wrote:

> Har TDC egentlig ikke slået firewall til automatisk hvis man oprette ADSL
> jeg formoder en hardware firewall nede på der hvor de sender derees signaler
> fra eller er det bare mig der er forkert på den

Mange ADSL produkter inkluderer en primitiv hardware
firewall, som udbyderne selv kalder for en router.
Generelt bør du ikke stole på at udbyderen tager sig
af din sikkerhed på nettet, det er dit eget ansvar.

Uanset hvordan udbyderen satte en evt. hardware
firewall op ville den være til besvær for mange af
deres kunder.

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk