Mandrake fryser
Fra : Bjarne Eskelund

Dato : 07-02-02 23:36

Jeg har lige instaleret mandrake 8.1, når jeg så har fjumret rundt på
skrivebordet en tid, ja så fryser den sgu, hvis der var win95 ville det være
at forvente, men linux det kunne jeg ikke tro. Er min swap fil for lille(
eller hvad det nu hedder).
Hilsen Bjarne.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-02-02 00:15

Bjarne Eskelund wrote:

> [...]
> at forvente, men linux det kunne jeg ikke tro. Er min swap fil for lille(

Det er ellers kun 8 grader udefor, ikke ret koldt.

Hvad mener du med fryser, kan du ikke uddybe det?

Fra : Bjarne Eskelund

Dato : 08-02-02 15:07

Jo, det kan jeg godt , skrivebordet reagere hverken på museklik eller
indtastninger på tastaturet. Den tør så op igen efter ca 10 min., måske det
går hurtigere til sommer.
Venlig hilsen Bjarne

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C630A6E.4000607@example.net...

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-02 17:17

Den Fri, 8 Feb 2002 15:07:01 +0100 skrev Bjarne Eskelund:
>Jo, det kan jeg godt , skrivebordet reagere hverken på museklik eller
>indtastninger på tastaturet. Den tør så op igen efter ca 10 min., måske det
>går hurtigere til sommer.

Hvad laver maskinen i den tid? Blinker harddisklampen? Lyser den?

Hvor meget RAM har du i maskinen?

Mvh
Kent
--
Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at springe over hvor gærdet er
lavest, når man kan vente på at det alligevel bliver revet ned fordi

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-02-02 18:44

Bjarne Eskelund wrote:

> Jo, det kan jeg godt , skrivebordet reagere hverken på museklik eller
> indtastninger på tastaturet. Den tør så op igen efter ca 10 min., måske det
> går hurtigere til sommer.

Måske har du en dårlig disk, der hugger al I/O.

Prøv at kører en "vmstat 1" for at se hvilke tal der evt. ændre sig.

Send evt. et udklip af dataerne, når problemet opstår.

Fra : DUdsen

Dato : 08-02-02 16:19

Bjarne Eskelund wrote:

> [...]
> skrivebordet en tid, ja så fryser den sgu, hvis der var win95 ville det
> være at forvente, men linux det kunne jeg ikke tro. Er min swap fil for

hvor meget er væk er det kun X der ikke reagere? prøv at trykke alt+crtl+F2
og se om der sker noget.?
Var det da du forsøgte at starte en aplikation der andevender openGL den
frøs.
Jeg er vilig til at vædde nesten hvad som helt på at det skyldes at dit
grafikort ikke er ordentligt understøttet hvad er det for et du har?.
prøv evt at skifte fra xfree4.1 til 3.x

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-02-02 18:54

Bjarne Eskelund skrev:

> Jeg har lige instaleret mandrake 8.1, når jeg så har fjumret
> rundt på skrivebordet en tid, ja så fryser den sgu,

Hvilken hardware bruger du? Og er det en SMP-maskine?

// Klaus