Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Opløsning
Fra : Kickeye

Dato : 07-02-02 21:16

Hej!

Jeg har netop lånt en Sony 520GS af en kammerat da han vil sælge den. Jeg
synes 1280*1024 er for lidt til denne skærm, hvorfor jeg gerne til køre i
højere opløsning. Næste trin på stammen er 1600*1200 - kan det passe der
ikke kan køres i opløsninger midt imellem? I 1600*1200 kan skærmen desværre
kun klare i 72 hz.

/kickeye/

Fra : Klaus G.

Dato : 07-02-02 22:12

> [...]
> højere opløsning. Næste trin på stammen er 1600*1200 - kan det passe der
> ikke kan køres i opløsninger midt imellem? I 1600*1200 kan skærmen

Hvis du har installeret de rigtige drivere, så er jeg sikker på den kan køre
flere opløsninger

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Kickeye

Dato : 10-02-02 17:30

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote
> Hvis du har installeret de rigtige drivere, så er jeg sikker på den kan
køre
> flere opløsninger

- Kører med de drivere som fandtes i XP....

/kickeye/

Fra : Madsen

Dato : 11-02-02 02:13

Kickeye skrev:

> - Kører med de drivere som fandtes i XP....

Der findes en *.inf-fil hos Sony med farveprofiler og driver til
skærm, men jeg tvivler på det ændrer ret meget på din situation,
for skærmen kører sikkert Plug&Play i WinXP og det burde sørge
for at styresystemet får at vide fra skærmen hvilke opløsninger
og opdateringsfrekvenser den er bygget til, så vidt jeg ved.

Hvis man kigger på specifikationerne for Sony CPD-520GS, så står
der følgende:

Preset Resolutions (27 modes)
640 x 480 @ 60Hz VGA Graphics
640 x 480 @ 85Hz VESA
800 x 600 @ 85Hz VESA
832 x 624 @ 75Hz Macintosh 16"
1024 x 768 @ 75Hz Macintosh 19"
1024 x 768 @ 85Hz VESA
1152 x 864 @ 75Hz VESA
1152 x 870 @ 75Hz Macintosh 2-page
1280 x 1024 @ 75Hz VESA
1280 x 1024 @ 85Hz VESA
1600 x 1200 @ 75Hz VESA
and others

Hvis du skal "tweake" den mere end de 75 Hz i 1600 x 1200, så kan
det sikkert lade sig gøre med et specielt program. Hvis du har et
grafikkort fra Matrox kan det endda lade sig gøre via driveren til
dette, men så vidt jeg ved, er det ikke så smart at tvinge en skærm
op i en højere opdateringshastighed end den er bygget til.

Driverpakken til skærmen kan du hente her:
<http://makeashorterlink.com/?B2215466>

Madsen.