? til Form via JMail
Fra : Thore Sorensen

Dato : 07-02-02 13:50

Hej guruer..:)

Er der en nem måde at komme over dette?

Ved JMail er der, hvis jeg har forstået det rigtigt, 3 email-adresser
der er implementeret:

Vi kalder dem: (V) Visitor , (S) Sender, (R) Reciepent
Er der en måde at springe (S) over?

Jeg har indtil nu haft FormMail.pl som en kontaktformular på et
Unix-webhotel, og det har virket fint...

Nu skulle jeg gå over til ASP på et Win2K-hotel.

Der er Jmail til rådighed. Jeg har fundet et par nemme scripts til
brugen, og jeg kan godt modificere scriptet, så (R) reciepent adressen
står der permanent...men så skal jeg huske , hvis jeg skal reply'e til
(V), at indtaste hans adresse, ellers bliver replyé n sendt til (S) (?)

Håber I forstår..:)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : basse

Dato : 07-02-02 14:07

Hejsa Thore,

se evt. www.struer.net/manual/faq-asp.htm

\\basse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thore Sorensen

Dato : 07-02-02 14:53

On Thu, 7 Feb 2002 13:06:37 +0000 (UTC), basse <support@znajl.dk> wrote:

>Hejsa Thore,
>
>se evt. www.struer.net/manual/faq-asp.htm

Hej og tak for dit svar...jeg har gengivet dette script fra struer.net:

<%

set jmail = server.createobject("JMAIL.SMTPMail")
jMail.sendername = "Zipnet"
jMail.sender = "postmaster@dit-domænenavn.dk"
jMail.Subject = "test af jmail"
jMail.ServerAddress = "mail.dit-domænenavn.dk"
jMail.AddRecipient "modtagerens@emailadresse.dk"
jMail.Body = " Tillykke mailen er sendt."
jMail.Priority = 3
jMail.execute

%>

....det er netop linie 2 og 3 der er problemet...
Det jeg vil er netop at her skal den besøgendes navn/email stå, så, når
jeg modtager en mail kan jeg brae replyé direkte...
Replyer jeg til en mail sendt fra denne form vil jeg reply'e til mig
selv...:(

altså: Besøgeren udfylder formen, hvorefter en mail bliver sendt til
mig, som modtager...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-02 16:53

On Thu, 07 Feb 2002 14:52:33 +0100, Thore Sorensen <ts@dinotec.dk>
wrote:

>set jmail = server.createobject("JMAIL.SMTPMail")
>jMail.sendername = "Zipnet"
>jMail.sender = "postmaster@dit-domænenavn.dk"
<SNIP>
> [...]
>jeg modtager en mail kan jeg brae replyé direkte...
>Replyer jeg til en mail sendt fra denne form vil jeg reply'e til mig

Det kan du sikkert få et problem med, da dit web-hotel muligvis laver
check på, hvem der er afsender - altså at afsenderen skal være på
samme hotel for ikke at deres SMTP-server skal virke som et åbent
mail-relay.
Brug i stedet "Reply-To" som Torben foreslår.

Good luck,
Jørn

Fra : Torben Brandt

Dato : 07-02-02 15:51

Thore Sorensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> står der permanent...men så skal jeg huske , hvis jeg skal reply'e til
> (V), at indtaste hans adresse, ellers bliver replyé n sendt til (S)
(?)

Prøv at sætte JMail.ReplyTo-attributten, som fx
JMail.ReplyTo = Request.Form("BesoegendesEmail")

Jeg har ikke prøvet det, men det burde umiddelbart virke. Se også
tech.dimac.net

/Torben