tcpip kernel driver
Fra : rcn

Dato : 07-02-02 13:36

Er der nogen der kan forklare mig, hvad det dækker over?
Jeg har fået installeret Tiny Personal Firewall og ovenstående vil gerne
ha' kontakt til omverden, men når jeg nægter ser det ikke ud til at
forhindre noget i at fungere.
Jeg har søgt på google uden umiddelbart at kunne finde noget brugbart.

På forhånd tak.

Rikke

http://www.kandu.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 07-02-02 13:43

   http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#ip

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-02-02 16:19

"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message
> http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#ip

Jeg tror ikke det har den store sammenhæng.

Fx. jeg ved udemærket godt hvad IP, TCP, UDP, ICMP osv er for noget. Men jeg
aner ikke hvad "tcpip kernel driver" er, ud over at jeg tror, det er en del
af Windows.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-02 01:35

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> [...]
> aner ikke hvad "tcpip kernel driver" er, ud over at jeg tror, det er en del

Du har lidt ret. Min henvisning kraever at brugeren ved hvad en "driver"
er, og at tcpip stacken er implementeret i kernen. Jeg burde blot have
henvist til en Windows gruppe.

Fra : Carsten Lund Anderse~

Dato : 07-02-02 14:19

"rcn" <rcn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har fået installeret Tiny Personal Firewall og ovenstående vil gerne
> ha' kontakt til omverden, men når jeg nægter ser det ikke ud til at

Hvis du ikke tillader den får kontakt til din udbyders DHCP server, går jeg
ud fra, du mister forbindelsen til internettet når lånetiden på IP adressen,
du har, udløber.

Mvh
Carsten