gravid gubby
Fra : diana

Dato : 07-02-02 11:43

hej

jeg har en gubby, der er meget rund om maven og er noget sort bagved...er
det fordi den er gravid? og hvor længe går der før de får unger??

på forhånd tak.

diana

Fra : Brian Søgaard

Dato : 07-02-02 12:48

Det kan det meget vel være. Man er sådan set ikke i tvivl om den er gravid
eller ej for den bliver meget rund. Der går omkring 1 uges tid. Lide
forskelligt efter hvornår man opdager det. Når den har fået unger går der ca
14 dage så er den gravid igen og sådan fortsætter det til den dør engang
§

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-02-02 20:31

"Brian Søgaard" <brian@gronaerten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ca
> 14 dage så er den gravid igen og sådan fortsætter det til den dør engang

Endnu tidligere

Den er formentlig stadig gravid efter fødslen, da en guppy-hun kan få op til
10 kuld unger på en parring !

Den er føder dem med cirka 3 ugers mellemrum !

Hvis den ikke parrer sin yderligere, så bliver kuldene dog mindre og
mindre.....

Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : diana

Dato : 10-02-02 21:05

hej

jeg fik sat min gubbyhun over i en fødekasse fredag aften og lørdag morgen
var der 7 små unger.

Og hvis jeg så har forstået det rigtigt, så føder hun igen om 3 uger???

hvad fodrer man ungerne med?

fra diana