Hvilken vaskemaskine?
Fra : Lars

Dato : 07-02-02 10:07

Vores gamle vaskemaskine er mere eller mindre afgået ved døden og
vi er nødt til at have en ny. Desværre ved jeg ikke særlig meget
om vaskemaskiner, andet end at Miele åbenbart er det bedste man
kan få, men jeg kan også se at de er de dyreste (og iøvrigt ikke
specielt kønne).

Vi har kigget på en ASKO Penta 5125 (El-Giganten, ca. 4000,-),
men jeg kan ikke finde noget information om den nogen steder. Er
der nogen der kender denne model og kan sige noget godt/skidt om
den?

Generelt vil jeg også sætte pris på hvis I kan anbefale en god,
solid vaskemaskine til 3-4500,- kr?

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Lene

Dato : 07-02-02 14:22

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den?
>
> Generelt vil jeg også sætte pris på hvis I kan anbefale en god,

Hej Lars
Vi har lige købt vaskemaskine. Det blev en Brandt/Blomberg og den er vi
meget glade for. Vi faldt for den fordi den kan tage op til 6 kg tøj ad
gangen.

Lene

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-02-02 21:52

Vi valgte Bauknecht, hvilket vi er godt tilfredse med. Vælg ikke Miele - de
støjer og er dyre.
Spørg i 3-4 hvidevareforretninger hvad de vil anbefale til jeres behov - jeg
gætter på at I ikke får mere end en eller to at vælge imellem.

Mvh Maria

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 08-02-02 13:28

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> Spørg i 3-4 hvidevareforretninger hvad de vil anbefale til jeres behov - jeg
> gætter på at I ikke får mere end en eller to at vælge imellem.

Vælg ikke Miele - de
støjer og er dyre.

Snik snak, snakker du erfaring eller er det "bare" noget du har hørt? Det er
korrekt at de er dyre men støjer, det gør de ihvertfald slet slet ikke. Vores
kan man slet ikke høre selv om den centrifugere med 1600 omdrejninger! Så det er
noget vås. Iøvrigt hænger ting sådan sammen at man som regel får som man
betaler, og der gælder også vaskemaskiner. Mine forældre havde en Miele, den
holdt i 32 år. Nu har de en ASKO og den er 1,5 år gammel og har allerede været i
stykker 1 gang. Min søster har også en ASKO og den er også 1,5 gammel, den har
været i stykker 2 gange! Tænk lidt over det!

Jeg stod i samme situation for 2 måneder siden ang. en ny vaskemaskine og valget
faldt på en Miele selv om den var sindsyg dyr (ca. 10000 kr.). Men husk på, at
det er en engangs fornøjelse.... forhåbenligt. Den kan alt, har mængde automatik
og 1600 omdr. i centrifugering + alt andet selvfølgelig. Let og logisk at
betjene, god kvalitet og pæn at se på. Men som sagt, det er op til folk selv
hvordan og hvorledes de vælger, jeg kan kun sige at når det gælder vaskemaskiner
vælger jeg også en Miele næste gang om 30 år!

/Tobias

Fra : Michael Reiche

Dato : 09-02-02 00:42

Tobias Simonsen wrote:

> [...]
> som sagt, det er op til folk selv hvordan og hvorledes de vælger, jeg kan
> kun sige at når det gælder vaskemaskiner vælger jeg også en Miele næste

Det er selvfølgelig et et godt eksempel med en Miele vaskemaskine der har
holdt i 32 år. Men jeg kan alligevel undre mig over at de på forsiden på
http://www.miele.dk skriver sætningen "Hvad er det, der gør at en Miele
holder i 20 år"? Og man så under "Service" kan konstatere at de alligevel
kun vil yde 1 års garanti ??? Lige netop det faktum fik mig til at vælge en
AEG istedet...

/Reiche

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 11-02-02 07:06

> [...]
> kun vil yde 1 års garanti ??? Lige netop det faktum fik mig til at vælge en

Jeps, du har fuldstændig ret, det tænkte jeg også lidt over......

/Tobias

Fra : thomas

Dato : 12-02-02 12:28

> [...]
> kun vil yde 1 års garanti ??? Lige netop det faktum fik mig til at vælge

Jeg er helt enig med Tobias, og den med garantien, tjaah sådan er det vel,
men mon dog Mercedes vil gå ind og give 20 års garanti på deres biler selvom
alle ved at de kan holde så lang tid, jeg synes det er et dårligt argument
at vælge en maskine fra på.
Jeg vil så også sige at jeg ville helt klart vælge en Miele, hvorfor jo
fordi de er de bedste. Dog vil jeg også sige at en AEG øko ikke er af vejen
heller.
Jeg kommer ikke fra husholdningsbranchen, men fra Industrivaske branchen

Hilsen

Thomas

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-02-02 20:09

On Tue, 12 Feb 2002 12:27:45 +0100, "thomas"
<thomas.andersen@electrolux.dk> wrote:

> [...]
>alle ved at de kan holde så lang tid, jeg synes det er et dårligt argument

Mercedes giver faktisk 30 års garanti mod rust! Men dog kun 2 år 'mod'
mekanik.

--
Jens

Allright,whotookmyspacebar???

Fra : Soren Pedersen

Dato : 08-02-02 14:51

Tag evt. et smut ind på hvidevarepriser og kig dig omkring - Der er mange
maskiner stillet sammenligneligt op (priser, støj, strøm etc.

Mvh
/Søren

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-02-02 18:34

Hejsa,

Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> wrote in news:3c6243a5$0$240
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Generelt vil jeg også sætte pris på hvis I kan anbefale en god,
> solid vaskemaskine til 3-4500,- kr?

Tjaeh - vi har en AEK Øko-Lavamat og er godt tilfredse. Den er dog noget
over dit angivne budget. Generelt ville jeg nok gå efter -

* Anerkendt mærke (det er nok en smagssag)
* Vandmængde automatik (så den hvis du fylder den halvt ikke fylder helt med
vand)
* Effektiv centrifugering (har selv 1600 o/min), specielt hvis du tørrer i
tumbler sparer det strøm dér
* God plads / stor låge (6 kilos maskine)

Tjah...

** Lars

Fra : Lars

Dato : 13-02-02 19:18

On Thu, 07 Feb 2002 10:06:45 +0100, Lars
<go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> wrote:

Først vil jeg lige sige tak til de af jer der har besvaret mit
indlæg.

> [...]
>men jeg kan ikke finde noget information om den nogen steder. Er
>der nogen der kender denne model og kan sige noget godt/skidt om

Det var der tilsyneladende ikke, og det er heller ikke så
mærkeligt... Jeg har ved nærmere undersøgelse fundet ud af det
det vist ikke *er* en ASKO, men derimod en UPO. Det er muligvis
ASKO der laver den, men hvis de ikke vil sætte deres navn på vil
jeg ikke have den. Jeg gætter også på at det er en speciel model
til El-Giganten så de kan være sikre på at være de billigste (og
dermed slippe for prisgaranti).

>Generelt vil jeg også sætte pris på hvis I kan anbefale en god,
>solid vaskemaskine til 3-4500,- kr?

Jeg har fundet (og bestilt) en Bosch WFO 2850DN [1], til 5.070,-
+ lev/mont. (540,-) hos Københavns Hvidevarehandel, det er mere
end jeg egentlig havde besluttet mig for, men det er
tilsyneladende umuligt at finde en rigtig god maskine fra et af
de anerkendte mærker inden for den prisramme jeg oprindeligt
havde sat op.
Til gengæld er den så lidt billigere end laveste pris på
Hvidevarer.dk
<http://www.hvidevarepriser.dk/produktblad.asp?ProduktID=7277&WPGID=4>

Hvis nogen har kommentarer til valget af maskine eller forhandler
hører jeg meget gerne om det.

[1] Efter sigende er det den samme maskine som en Siemens WXL
1450DN

vh