Skærme
Fijala 3554
Sammenligning af: Samsung 959NF 19" og SON~
Fra : Michael Døj

Dato : 06-02-02 23:20

Davs med jer.

Jeg har gennem et par år sidder foran min SONY 420GS, og har
altid været meget glad for skærmens billedkvalitet. Nu har jeg
imidlertid fået et godt tilbud på Samsung´en, og derfor overvejer
jeg at skifte den gamle (SONY) ud.

Mine begrundelser for at skifte er:
Jeg får en nyere skærm.
Den nye skærm fylder mindre i dybden, (shortneck).
Den nye skærm kan gå op i en højere opløsning end den gamle,
vurderet ud fra 1280x1024@101 hz for Samsung og 85 hz i tilsvarende for
SONY´en.

Mit spm. er imidlertid, om jeg kommer til at fortryde skiftet.
Jeg har hørt meget godt om Samsung skærme, men aldrig selv
siddet ved en i længere tid af gangen.

Jeg bruger skærmen i op til 8 timer ad gangen. Mest til div.
"kontorprogrammer", inklusive en hel del internet, samt et enkelt
spil i ny og næ, (2D/3D).
Jeg bruger ikke skærmen til DTP eller anden form for grafisk arbejde.

Jeg vil blive taknemmelig, hvis i vil dele jeres erfaringer og vurderinger.
På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen / Best regards

Michael Døj, Esbjerg