(HTTP) til en Win98
Fra : Carsten Lund Anderse~

Dato : 06-02-02 16:45

Hej

Ofte er det set at (HTTP) port 80 alarmer bare skal ignoreres i en firewall
log. Hvordan undersøger jeg Win 98, IE6 og OE6 for for om jeg kører IIS,
webserver, fildeling?

Udover dem ovenfor er der nogle kritiske ting at bemærke ved plug-in?
Acrobat
winamp
realplayer
shockwave
quicktime

Hvis der er andre end disse programmer, som man skal være opmærksomme på.
Skriv gerne hvilke....

Mvh
Carsten

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-02-02 20:01

"Carsten Lund Andersen" skrev

> Ofte er det set at (HTTP) port 80 alarmer bare skal ignoreres i en
> firewall log.

Hvor er det set?

Der er da grund til at være bekymret hvis ikke du selv har frembragt
trafikken, på den ene eller anden vis. F.eks. kan det godt være sus-
pekt, hvis nogen forsøger at få vist *.pwl filerne i dit windows ka-
talog (du har da ikke delt dit systemdrev, vel?).

> Hvordan undersøger jeg Win 98, IE6 og OE6 for for om jeg kører IIS,

IIS kører ikke på Win9x, IEx og OEx.

> webserver, fildeling?

Tryk på tasterne i denne rækkefølge:

CTRL + ESC | K | command | ENTER | netstat -a | ENTER | ALT + melllem-
rumstasten | R | M | ENTER | exit | ENTER

Besvar derefter dette indlæg og indsæt resultatet (hvis du i det oven-
nævnte bruger "netstat -an" vil kommandoen vise IP-adresserne i stedet
for (øhm, jeg har ikke lige en Win98 ved hånden til at teste om tas-
taturgenvejene virker, så det kan godt være at Win98 brokker sig lidt).

> Udover dem ovenfor er der nogle kritiske ting at bemærke ved plug-in?
> Acrobat

Version 5 unloader ikke fra hukommelsen (W2K med det sidste nye af
fixes og patches), efter at jeg er browset videre til en side uden PDF-
filer. Af en eller anden grund, bruger den ca. 20 MB næsten uanset hvor
stor PDF-filen er.

> winamp
> realplayer
> shockwave
> quicktime

Aner det ikke, bruger dem ikke.

> Hvis der er andre end disse programmer, som man skal være opmærksomme
> på. Skriv gerne hvilke....

Alle dem du ikke stoler på eller kan verifercere som kommende fra en
troværdig kilde. Man behøver ikke downloade alle programmer man ser
på nettet, hvis du har de lyster er det en god ide at opsætte en ma-
skine udelukkende til det formål (for det gør jo ikke noget at lege-
maskinen bliver smadret af et skod-program og du opbevarer ikke vig-
tig information på maskinen).

Med venlig hilsen

Peder