Solsikke-hjælp
Fra : Stefan Lund

Dato : 06-02-02 15:49

Vi har en konkurrence på arbejde, hvor det går ud på at få en solsikke til
at vokse så meget som muligt inden udgangen af februar. Egentlig en ret sær
konkurrence, men hvorfor ikke....

Problemet er ikke at få det lille solsikkekorn til at vokse - men derimod at
holde liv i det.
Det vokser fra frø til 20-30 cm på en uge, hvorefter de visner bort.

Er der nogen som har en ide om, hvad der sker?

Jeg har en teori om, at det dystre kontorlandskab er for mørkt til planten,
og den derfor vokser sig selv ihjel for at komme op til lyset. Nu kan jeg
bare ikke slæbe en 1000w lampe med på arbejde, bare for at give den lys nok

Mvh
Stefan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-02-02 16:53

On Wed, 6 Feb 2002 15:48:31 +0100, "Stefan Lund" <sl@danskeinvest.dk>
wrote:

> [...]
>bare ikke slæbe en 1000w lampe med på arbejde, bare for at give den lys nok

Det er nok den sædvanlige kombination af for meget varme i forhold til
mængden af lys. Og siden du ikke vil tage en god stor lampe med på
arbejde, så må du jo i stedet skrue ned til 8-10 grader

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mejdahl

Dato : 06-02-02 17:49

Hej!
Jeg har lige en lille fidus til solsikken.
Hvis man skal have en solsikke til at blive rigtig stor, skal man drysse
lidt fiskemel rundt om den en gang imellem, du må ikke spørge mig hvad det
gør ved planten, men den gror bare helt enormt.
Hej fra Jens