Makro ?? til Excel 2000
Fra : René Rasch

Dato : 06-02-02 14:49

Hejsa,

Jeg har flg. problem med Excel 2000.
Kan det evt. løses med en makro/VB - script??

Jeg har to Excel filer "t1.xls" og "t2.xls"

T1 indeholder følgende:
Felt: Indhold:
A1 1
A2 2
A3 3
A4 4

T2 indeholder følgende:
Felt: Indhold:
A1 2
A2 4
B1 10
B2 15

Så skulle makroen/scriptet gerne lave et nyt EXCEL dokument der indeholder
hele t1, men de steder hvor der står noget i B kolonnen i T2 skal dette
påføres ud for det respektive tal i A-kolonnen.
Hvis dette lyder kryptisk, så er resultatet som følger:
Felt: Indhold:
A1 1
A2 2
A3 3
A4 4
B2 10
B4 15

Altså ingen beregninger, men T1 skal søges igennem og når man finder et tal
i A kolonnen hvor der er påført noget, så indsættes data fra B-kolonnen??

Spørg endelig, hvis det stadig er kryptisk. Håber i har nogle forslag??

Mvh.
/René

Fra : Mads

Dato : 06-02-02 15:27

"René Rasch" <rene.rasch@dk.anker-systems.com> wrote in message
> Hejsa,
>
> Jeg har flg. problem med Excel 2000.
> Kan det evt. løses med en makro/VB - script??

Sikkert, men der er andre ligefremme muligheder.
Følgende formel kan moderes til at bruges i dit tilfælde.
=IF(ISNA(MATCH(A1;Sheet2!$A$1:$A$2;0));"";LOOKUP(A1;Sheet2!$A$1:$A$2;Sheet2!
$B$1:$B$2))
Formlen placers i kolonne B i ark t1

Jeg bruger Match til finde om værdien i A kolonnen er i t2 arket (Match
returnerer N/A hvis den ikke kan finde noget) og Lookup til at finde
værdien.

Mvh Mads

Fra : René Rasch

Dato : 07-02-02 15:35

Hej Mads,

Jamen det lyder da ekstremt nemt. Jeg har så prøvet at "nusse" lidt med det.

Jeg får hele tiden fejlen #NAVN?
Jeg kan ikke umiddelbart finde fejl i formlen, selvom jeg bruger EXCEL-hjælp
??

Nogen tips?? Evt. send to eksempelfiler du har fået til at virke??

På forhånd 1000 - tak!

Mvh.
/René

Fra : Mads

Dato : 07-02-02 16:12

Afsendt to filer til Rene.

I det første svar snød jeg lidt. T1 var placeret i sheet1 og T2 placeret i
sheet2 og dermed ikke to selvstændige XL filer.

Mvh Mads