Printer styring ?
Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 06-02-02 13:18

Hej gruppe
Hvordan kan det lade sig gøre at styre udskrift af websider strikt.
Problemet er at brugerne jo selv kan lave forskellige indstillinger for
deres browservindue, og når de så udskriver risikerer man at tekst kommer
til at stå på 2 linjer osv.

Jeg tænkte om man mon kan få et activX objekt/ javaapplet, eller noget helt
andet, der kan benyttes til at generere udskrifter på brugerens maskine, og
derved give mulighed for at generere bedre udskrifter.
Dette er altså lidt i stil med pdf dokumenter der f.eks. skalere til A3, har
faste margner osv.

Det kan godt være denne post er lidt rodet for jeg ved egentlig ikke selv
noget om dette, og har heller ikke kunne finde noget om printer styring på
nettet.
Håber der er nogle der har nogle erfaringer de vil dele.
Mvh
Janus

Fra : Søren Golf

Dato : 06-02-02 20:03

Hej Janus,

Har du prøcet med .css style sheet dokument tilknyttet teksten, så skulle det
problem forhåbentligt være løst.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 07-02-02 09:43

Jeps det har jeg og det løser da også en del af problemerne, men jeg tænker
bla. på om man kunne få skaleret en webside, så man f.eks. kan sikre sig at
siden kan skrives ud på x antal sider, og bestemme hvilken margen der skal
være på dokumentet osv.
Men tak for dit svar, og jeg kan da lige tilføje at det generelt giver nogle
meget flottere udskrifter hvis man fjerner menuer, banner osv. via CSS på
den printede version af en side.
Mvh
Janus